Επιμέλεια Μαρία Ανθοπούλου Κελεσίδου
Οι καταναλωτές κόκκινου κρασιού, κερδίζουν περισσότερα και είναι γενικά πιο ευτυχισμένοι – αλλά οι λάτρεις του λευκού κρασιού είναι πιο πρακτικοί, έδειξε μια μελέτη.
Οι ειδικοί που εξέτασαν λεπτομερώς τις κοινωνικές συνήθειες καταναλωτών κρασιού, βρήκαν ότι ο τρόπος ζωής τους μπορεί να γενικευθεί, σύμφωνα με το κρασί προτίμησης τους.
Εκείνοι που πίνουν κόκκινο κρασί είναι επίσης πιο πιθανό να έχουν ένα πτυχίο και να είναι παντρεμένοι, και να πίνουν πιο συχνά από ό, τι εκείνοι που έχουν μια προτίμηση για λευκό ή ροζέ.
Αλλά οι λάτρεις του λευκού κρασιού είναι home-lovers, οι οποίοι είναι ικανοποιημένοι με τη κατάστασή τους στην κλίμακα της σταδιοδρομίας.
«Λένε ότι μπορείτε να πείτε πολλά για κάποιον από το αγαπημένο του αλκοολούχο ποτό, και φαίνεται ότι αυτό είναι σίγουρο όταν πρόκειται για κρασί,» είπε ο Gérard Basset, εκπρόσωπος της French Wines with Style, η οποία ανέθεσε την έκθεση.
Από τη μελέτη φαίνεται ότι άτομα με ορισμένα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας τους ταιριάζουν σε ορισμένες μορφές κρασιού.
«Οι καταναλωτές του κόκκινου κρασιού φαίνεται να είναι οι πιο χαλαροί από τους λάτρεις κρασιού. Οι καταναλωτές λευκού κρασιού αγαπούν το status quo. Ενώ οι οπαδοί των ροζέ «ψάχνονται» για αλλαγή.»
Η μελέτη εξέτασε τα πάντα, από κέρδη και προοπτικές σταδιοδρομίας και προσωπικά χαρακτηριστικά.
Όταν πρόκειται για τους πότες του κόκκινου κρασιού περισσότεροι από τους μισούς είναι απόφοιτοι πανεπιστημίου, και συνήθως κερδίζουν τα περισσότερα. 81 τοις εκατό είναι ευχαριστημένοι με την εργασία, με 65 τοις εκατό να παραμένουν πολύ φιλόδοξοι. Ακριβώς κάτω από ένα τέταρτο ακόμα νομίζουν ότι έχουν επιτύχει ό,τι μπορούν επαγγελματικά.
Σε σύγκριση, το 43 τοις εκατό των καταναλωτών λευκού κρασιού έχουν φοιτήσει σε πανεπιστήμιο και παρά το 81 τοις εκατό που παραδέχθηκε ότι δεν είναι ακόμα κοντά στην κορυφή της καριέρας τους, οι περισσότεροι δεν ενδιαφέρονται πραγματικά για αναρρίχηση στην εμπορική κλίμακα, με 42 τοις εκατό να λένε ότι δεν είναι πραγματικά φιλόδοξοι.
Περισσότερα από τα τρία τέταρτα είπαν ακόμη και ότι είναι πολύ ικανοποιημένοι με αυτό που έχουν επιτύχει.
Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι το 55 τοις εκατό των καταναλωτών ροζέ εγκαταλείπουν το σχολείο με 18.
Έξω από το χώρο εργασίας, οι πότες του κόκκινου κρασιού είναι πιο πιθανό να έχουν ένα ευτυχισμένο γάμο, με 52 τοις εκατό να ανήκουν στην κατηγορία αυτή και ένα τεράστιο 86 τοις εκατό να λέει ότι η σχέση τους είναι ευχάριστη.
Οι λάτρεις του λευκού κρασιού είναι επίσης πιο πιθανό από ό,τι άλλοι λάτρεις του κρασιού να είναι ικανοποιημένοι με την κατάσταση της σχέσης τους -σόλο-, με το 85% να δηλώνουν ότι δεν ψάχνουν για μια σχέση.
Οι φαν του ροζέ είναι πιο πιθανό να είναι ευτυχισμένοι σε μια πάγια, εκτός γάμου σχέση.
Οι ερευνητές, επίσης, αποκάλυψαν ότι οι καταναλωτές του κόκκινου κρασιού αρέσκονται να ξοδεύουν τα χρήματα που κερδίζουν, με το ένα τέταρτο απ” αυτούς που απολαμβάνουν ένα ποτήρι κόκκινο να κάνουν περίπου τρία υπερπόντια ταξίδια για διακοπές το χρόνο.
Ως αποτέλεσμα των ταξιδιών τους (οι πότες του κόκκινου κρασιού επισκέπτονται κατά μέσο όρο από 10 χώρες), με 76 τοις εκατό να θεωρούν ότι είναι «καλλιεργημένοι».
Άλλα χαρακτηριστικά των καταναλωτών κόκκινου κρασιού είναι πως βλέπουν τους εαυτούς τους ως έχοντες αυτοπεποίθηση, είναι χαλαροί, ισχυροί και ευφυείς.
Από την άλλη πλευρά, οι λάτρεις λευκού κρασιού τείνουν να χρησιμοποιούν λέξεις όπως πρακτικοί, ευφυείς, ντροπαλοί, ήσυχοι και επιφυλακτικοί, όταν οι ίδιοι περιγράφουν τον εαυτό τους.
Οι λάτρεις των ροζέ, ήθελαν να περιγράφουν τους εαυτούς τους ως δυνατούς, θερμούς και γοητευτικούς.
Όταν πρόκειται για το στυλ, το 59 τοις εκατό των καταναλωτών του κόκκινου κρασιού νομίζουν ότι είναι κομψοί, με 88 τοις εκατό, να είναι περήφανοι για την εμφάνισή τους.
Οι φαν του λευκού κρασιού είναι παραπλήσιοι, με 87 τοις εκατό να προσέχουν την εμφάνιση τους, και το 56 τοις εκατό να αυτοχαρακτηρίζονται ως κομψοί.
Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι είναι οι πότες ροζέ λατρεύουν το Facebook, κατά μέσο όρο με 146 φίλους και 13 επισκέψεις στην ιστοσελίδα κάθε εβδομάδα.
Αλλά οι πότες του κόκκινου κρασιού έχουν μεγαλύτερο ενθουσιασμό για «πραγματικούς» έναντι «εικονικών» φίλων, με 90% να δηλώνουν ότι απολαμβάνουν την κοινωνικοποίηση με τους φίλους, και συνδέονται στα κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook μόνο οκτώ φορές κατά μέσο όρο την εβδομάδα.
Οι λάτρεις του κόκκινου κρασιού πίνουν κατά μέσο όρο τέσσερα ποτήρια του αγαπημένου τους κρασιού την εβδομάδα, οι λάτρεις του λευκού τρία, ενώ κατά μέσο όρο μόλις δύο ποτήρια κρασί την εβδομάδα καταναλώνουν οι φαν του ροζέ – το λιγότερο από όλους τους λάτρεις του κρασιού.
Πηγή: www.krasiagr.com