ΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Από την ΕΛΜΕ Ημαθίας ανακοινώθηκαν τα εξής: " Ελάχιστες ώρες απομένουν από την έναρξη των εξετάσεων στα σχολεία και, δυστυχώς, οι ανησυχίες μας, των εκπαιδευτικών της β/θμιας, κορυφώνονται. Κι αυτό σχετίζεται με το γεγονός:
Σύμφωνα με το πρόγραμμα των εξετάσεων καλούνται οι μαθητές (κυρίως Γυμνασίων και ΕΠΑΛ) να εξετάζονται καθημερινά σε δύο μαθήματα.
Για πρώτη φορά οι μαθητές της Α' Λυκείου (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) θα δώσουν εξετάσεις Πανελλαδικού χαρακτήρα με θέματα από τράπεζα θεμάτων σε όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα, μη επιλεγόμενα μαθήματα.
Η τράπεζα θεμάτων δημοσιοποιήθηκε μόλις τρεις ημέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων, με αποτέλεσμα να είναι πρακτικά αδύνατον για τους μαθητές να καλύψουν το σύνολο των θεμάτων.
Τα θέματα της τράπεζας είναι σε γενικές γραμμές αυξημένης δυσκολίας, παρουσιάζουν λάθη και προβλήματα διατύπωσης, απόρροια του τρόπου δημιουργίας της τράπεζας, με αποτέλεσμα να αυξάνουν το άγχος των εξεταζόμενων μαθητών.
Ενώ το Υπουργείο είχε αναγγείλει το «άνοιγμα» της Τράπεζας για δέκα μέρες πριν τις εξετάσεις, όταν οι μαθητές μας ήταν ακόμη στα σχολεία, τελικά την «ανοίγει» μόλις τρεις μέρες πριν τις εξετάσεις, τώρα που τελείωσαν ήδη τα μαθήματα και οι μαθητές απουσιάζουν, αποκλείοντας έτσι κάθε δυνατότητα να βοηθήσουμε τους μαθητές μας
Δεν υπάρχει κανένα εχέγγυο πως δεν θα υπάρξουν προβλήματα κατά την διαδικασία των εξετάσεων (υπάρχει ή όχι περίπτωση να “πέσει” το σύστημα, θα προλάβουν να ελεγχθούν και να φωτοτυπηθούν τα θέματα κ.ο.κ.). Η παραμικρή καθυστέρηση θα αποβεί σε βάρος της ψυχολογίας των μαθητών.
Κανείς δεν μπορεί να μας διασφαλίσει πως αν το συγκεκριμένο σύστημα εξέτασης τελικά επικρατήσει, του χρόνου δεν θα αντιμετωπίσουμε πολλαπλάσια προβλήματα μιας και τότε θα είναι δύο οι τάξεις (Α' και Β') που θα πρέπει να εξεταστούν με αυτό τον τρόπο.
Είναι φανερό πως οι εξετάσεις στην Α’ Λυκείου , μέσα από Τράπεζα θεμάτων, γίνονται χωρίς προεργασία, χωρίς πιλοτική εφαρμογή, για απλή επιβολή του «τσαμπουκά» ενός υπουργού και μιας κυβέρνησης που νοιάζονται, άρον-άρον, για την βίαιη απομάκρυνση ενός μεγάλου αριθμού μαθητών απ’ την β/θμια εκπαίδευση. Επίσης δίνουν συνειδητά και απροκάλυπτα «τροφή» στα φροντιστήρια, υποβαθμίζουν τα δημόσια σχολεία, μεριμνούν μόνο για όσους έχουν δυνατότητα να πληρώσουν.
Με τις συνθήκες αυτές επιδεινώνεται η δυσκολία των μαθητών μας να αντιμετωπίσουν πρωτόγνωρες γι’ αυτούς εξεταστικές συνθήκες και «στρώνεται» το έδαφος για πολύ μεγαλύτερη αποτυχία απ’ όση αρχικά είχε υπολογιστεί. Το γεγονός αυτό φαίνεται πως όχι μόνο δεν απασχολεί την κυβέρνηση και τον κ. Αρβανιτόπουλο, αλλά, αντίθετα, το μεθόδευσαν καθώς επιδιώκουν τη μαζική αποτυχία των μαθητών μας, επενδύουν σ’ αυτήν, ετοιμάζονται να την αξιοποιήσουν συγχωνεύοντας και κλείνοντας ακόμα περισσότερα σχολεία.
Εμείς, ως μαχόμενοι εκπαιδευτικοί, ξέροντας τις δυσκολίες στη μετάδοση πανελλαδικών θεμάτων, έχοντας γνώση της πολυπλοκότητας του εξεταστικού συστήματος (κλήρωση των μισών θεμάτων από την Τράπεζα, συμπλήρωσή τους απ’ τους εκπαιδευτικούς των σχολείων, βαθμός δυσκολίας τους, τρόπος διατύπωσής τους κ.τ.λ.) οφείλουμε να προειδοποιήσουμε:
1ο .Οι όποιες δυσλειτουργίες παρουσιαστούν, τα όποια λάθη γίνουν, θα βαρύνουν αποκλειστικά και μόνο την ηγεσία του Υπουργείου και την κυβέρνηση!
2ο. Τα όποια αποτελέσματα, μετά τη βαθμολόγηση των γραπτών των μαθητών μας, θα οφείλονται, αποκλειστικά και μόνο, στην ηγεσία του Υπουργείου και στην κυβέρνηση!
3ο. Η όποια μαθητική διαρροή απ’ τα Γενικά Λύκεια και τα ΕΠΑΛ, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, θα βαρύνει, αποκλειστικά και μόνο, την ηγεσία του Υπουργείου και την κυβέρνηση!"