Πρώτα βήματα στην Αγγλική γλώσσα!

ΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

iev englis

Οι περισσότεροι γονείς έχουν συνδέσει την εκμάθηση ξένων γλωσσών με την απόκτηση τυπικών προσόντων που θα χρειαστεί αργότερα το παιδί τους για την επαγγελματική του αποκατάσταση. Αυτό είναι μόνο ένα από τα θετικά της γλωσσομάθειας. Η εξοικείωση και εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας ιδιαίτερα όταν ξεκινάει παράλληλα με τα πρώτα σχολικά βήματα του παιδιού συνεισφέρει στην ολοκλήρωση της προσωπικότητάς του, συντελεί στην ευκολότερη εκμάθηση και άλλων ξένων γλωσσών και καλλιεργεί κοσμοπολίτικη και πολυπολιτισμική νοοτροπία.

Στα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Βέροιας συγχρονιζόμαστε με τα διεθνή πρότυπα και εισάγουμε την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας από τα προνήπια κιόλας. Στις μικρές ηλικίες τα παιδιά είναι πιο δεκτικά στη μάθηση, επιδεικνύουν μεγαλύτερο ενθουσιασμό και περιέργεια ενώ στα άμεσα οφέλη από την πρώιμη γλωσσομάθεια συγκαταλέγονται σύμφωνα με πρόσφατες επιστημονικές δημοσιεύσεις η βελτίωση των δεξιοτήτων διαχείρισης αφαιρετικών και αντιφατικών πληροφοριών, των επιπέδων προσοχής, των μεταγνωστικών δεξιοτήτων και των δεξιοτήτων κατανόησης και παραγωγής λόγου ακόμα και στη μητρική γλώσσα. Είναι αποδεδειγμένο ότι μέχρι την ηλικία των έξι ετών το παιδί μπορεί να μάθει μια δεύτερη γλώσσα με τέλεια προφορά. Κάτω από ευνοϊκές συνθήκες αναπτύσσει στοιχειώδεις επικοινωνιακές δεξιότητες και αποκτά γλωσσική συνείδηση. Μέχρι την εφηβεία αφομοιώνει ευκολότερα το συντακτικό και τη μορφολογία απ' ότι αργότερα.

Δίνοντας στο παιδί τη δυνατότητα να αρχίσει σε μικρή ηλικία μια ξένη γλώσσα, του προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή ευκαιρία να έχει μια εξελικτική πορεία στην εκμάθησή της, να αναπτύξει δηλαδή συνολικά τη συναισθηματική, δημιουργική, κοινωνική, νοητική και γλωσσική του ικανότητα, συμπεριλαμβανομένης σε μεγάλο βαθμό και της διαπολιτισμικής επικοινωνιακής δεξιότητας.

Φυσικά, πολλοί παράγοντες επηρεάζουν την επιτυχή εκμάθηση των παιδιών με πρωταρχικούς, τους διδάσκοντες (κατάρτιση, ζήλος), τις διδακτικές πρακτικές που ακολουθούνται και την ποιότητα του διδακτικού υλικού.

iev englis1

Η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Βέροιας εναρμονίζεται με τις Οδηγίες της Νυρεμβέργης για την εκμάθηση ξένων γλωσσών σε μικρή ηλικία, όπως ορίστηκαν και δημοσιεύθηκαν το 1996 από το Goethe-Institut, από πλήθος ειδικών επιστημόνων από 22 χώρες.
Κατά τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας σε μικρή ηλικία λαμβάνεται υπόψη η συνολική προσωπικότητα του παιδιού και οι βασικές του ανάγκες.

Εκτός από τις φάσεις της εντατικής ενασχόλησης με την καινούργια γλώσσα και τον πολιτισμό, υπάρχουν και φάσεις «ηρεμίας», ώστε το παιδί να έχει τη δυνατότητα να σκεφτεί, να συγκεντρωθεί και να εκτονωθεί με την κίνηση. Στην προσχολική εκπαίδευση και στα πρώτα χρόνια του Δημοτικού, τα παιδιά μαθαίνουν σταδιακά και με μικρά βήματα να διαβάζουν και να γράφουν. Η πρόσληψη έχει μεγαλύτερη σημασία από την παραγωγή, η κατανόηση από την ομιλία, η ομιλία από τη γραφή. Δεν έχει σημασία για τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν τις γλωσσικές δομές – τουλάχιστον όχι σε μεγάλο βαθμό.

Το παιδί βρίσκεται στο επίκεντρο της μαθησιακής διαδικασίας ενώ στόχοι, θέματα, περιεχόμενο και μέθοδοι διδασκαλίας επιλέγονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να συνδέονται με τον κόσμο και τις εμπειρίες του παιδιού ώστε να εφαρμόζονται στην καθημερινότητα του παιδιού. Οι μικροί διδασκόμενοι μαθαίνουν με παιγνιώδη τρόπο και οι μέθοδοι διδασκαλίας αποσκοπούν στην ανάπτυξη της εκφραστικής πρωτοβουλίας και αυτενέργειας ενώ- όπου είναι δυνατόν- προωθείται η διαθεματική διδασκαλία. Η διδασκαλία των μικρών μαθητών έχει ως πυρήνα το παιχνίδι για την εκμάθηση διαφόρων θεματολογιών στην ξένη γλώσσα. Οι διάφορες δραστηριότητες έχουν διαφορετικό βαθμό δυσκολίας όσο τα παιδιά ανακαλύπτουν όλο και περισσότερο την ξένη γλώσσα.

Κατά τη διάρκεια των διαφόρων φάσεων του μαθήματος χρησιμοποιούνται όσο το δυνατόν περισσότεροι δίαυλοι εκμάθησης, ώστε να καλύπτονται με ιδανικό τρόπο οι ανάγκες κάθε μαθησιακού τύπου (πολυ-αισθητηριακή /ολιστική μάθηση με την ακοή, την όραση, την αφή, την όσφρηση, την ανάγνωση, την κίνηση, την ομιλία, τη γραφή, τη ζωγραφική, τη μίμηση, τους συσχετισμούς και την ανακάλυψη).

Ο εκπαιδευτικός χρησιμοποιεί στο μάθημα, όσο αυτό είναι δυνατόν, αποκλειστικά και μόνο την ξένη γλώσσα ενώ με τη χρήση αυθεντικών μέσων και υλικού και ευρέος φάσματος οπτικοακουστικών μέσων (ποιήματα με ομοιοκαταληξία, τραγούδια, ιστορίες, παιδικά βιβλία, εικονογραφικό υλικό, τηλεοπτικά προγράμματα, ταινίες) επιτυγχάνεται ο συνδυασμός του γλωσσικού και πολιτιστικού περιεχομένου του μαθήματος ενώ το μάθημα καθίσταται πιο ευχάριστο και δημιουργικό για τους μικρούς μαθητές.

Στην αγγλική γλώσσα υπάρχει μια έκφραση an early start in life is a good start, και στα Εκπαιδευτήρια Βέροιας επενδύουμε στο σωστό και εποικοδομητικό ξεκίνημα στη ζωή!