"Τι θέλει η ...εκπαίδευση στο παζάρι" ή διαφορετικά ποιος καθορίζει τις επερχόμενες αλλαγές στην εκπαίδευση;

ΑΠΟΨΕΙΣ - ΓΝΩΜΗ

aithoysa

Του Γιάννη Μελιόπουλου

Μια λαϊκή απορία διατυπώνει την ερώτηση "τι θέλει η αλεπού στο παζάρι" για να δείξει με αυτόν τον παραστατικό τρόπο πως κάποιος δεν έχει δουλειά να ανακατεύεται εκεί που δεν τον σπέρνουν και όταν κάνει κάτι τέτοιο , μάλλον σκέφτεται πονηρά.

Να ,λοιπόν,που η "σωτήρια" κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ πραγματοποιώντας την ατελείωτη και ασταμάτητη επίθεσή της ενάντια στα εργατικά και λαϊκά δικαιώματα,δεν παραλείπει να φέρεται πονηρά , όπως ακριβώς η κυρα-Μάρω της γνωστής από τα παιδικά μας χρόνια αφήγησης!

Με μια τροπολογία 149!!! σελίδων,που  κατατέθηκε σε άσχετο νομοσχέδιο που αφορά τις λαϊκές αγορές-κοινώς παζάρι-και ειρήσθω εν παρόδω βάζει φωτιά και στη συμπαθή και απαραίτητη για τα λαϊκά νοικοκυριά επαγγελματική τάξη των "παζαρτζήδων" ξεσηκώνοντας τους και οδηγώντας τους σε απεργία,η κυβέρνηση προωθεί σοβαρές αλλαγές στα εκπαιδευτικά πράγματα σε 15 ξεχωριστούς εκπαιδευτικούς τομείς.

Αλλαγές που αφορούν θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,τον ευαίσθητο τομέα της ειδικής αγωγής,τα ιδιωτικά σχολεία , τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,μετεγγραφές φοιτητών,τον Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων,το προσωπικό των ΑΕΙ και άλλα πολύ σημαντικά ζητήματα όπως τον καθορισμό της διάρκειας του σχολικού και διδακτικού έτους,την περίοδο κατά την οποία διδάσκονται τα μαθήματά τους οι μαθητές,τις αργίες και τις διακοπές που θα υπάρχουν από και μπρος.

Με την τροπολογία στο άρθρο 43 του ν.4186/2013 και με βάση την περιβόητη πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής-ΙΕΠ,ρυθμίζονται τα εξής:

  • Σχολικό και διδακτικό έτος έναρξη στις 1 Σεπτεμβρίου-μαθήματα στις 6 Σεπτεμβρίου
  • 7 Ιανουαρίου , του Αγ.Ιωάννη κανονικά στο μάθημα
  • 30 Ιανουαρίου,των τριών Ιεραρχών,εκκλησιασμός και σχετικές με την ημέρα δραστηριότητες 
  • Λήξη μαθημάτων σε νηπιαγωγεία-δημοτικά στις 15 Ιουνίου-σε γυμνάσια -λύκεια στις 31 Μαϊου
  • Λήξη σχολικού έτους σε πρωτοβάθμια-δευτεροβάθμια στις 30 Ιουνίου με το τελευταίο δεκαήμερο αφιερωμένο σε επιμορφωτικά σεμινάρια των εκπαιδευτικών
  • Όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές του εκπαιδευτικού προσωπικού(διορισμοί,μεταθέσεις,συνταξιοδοτήσεις,αποσπάσεις) το Μάιο και Ιούνιο και εν συνεχεία οι προσλήψεις αναπληρωτών
  • Στο πρώτο δεκαήμερο Ιουλίου οι άδειες,τοποθετήσεις,κατανομή ωρών ανά εκπαιδευτικό.
  • Εντύπωση προξενεί και η κυρίαρχη θέση που φαίνεται πως έχει η καθιέρωση της λεγόμενης "σχολικής ανάπαυλας" τη χειμερινή περίοδο ή όπως τη γνωρίσαμε το προηγούμενο διάστημα "λευκή εβδομάδα",δηλαδή η εβδομάδα της Καθαράς Δευτέρας.

Αυτές είναι σε γενικές γραμμές οι ρυθμίσεις που προχωρούν με την τροπολογία αυτή των ελάχιστων σελίδων!

Υπουργείο παιδείας και κυβέρνηση προσπαθούν με κάθε τρόπο  και πρόσφορο έδαφος,όπως αυτό που αφορά τις λαϊκές αγορές!!!,να πείσουν την κοινή γνώμη αλλά και τους συμμετέχοντες στην εκπαιδευτική διαδικασία εκπαιδευτικούς,πως ενδιαφέρονται για τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Αυτό σημαίνει και η ρητή αναφορά ότι έφ' όσον υπάρξει ζήτημα αναπλήρωσης χαμένων ωρών αυτές θα μπορούσαν κάλλιστα να αναπληρωθούν με την περικοπή των περιπάτων των σχολείων ή με την επίσπευση έναρξης της επόμενης σχολικής χρονιάς και την επιμήκυνση της.

Οποιαδήποτε αναφορά κυβέρνησης και ΥΠΑΙ σε αναπλήρωση χαμένων ωρών δεν είναι τίποτα άλλο παρά επιμελής απόκρυψη της πραγματικότητας σ'αυτό το θέμα .Πραγματικότητα που δείχνει χιλιάδες χαμένες ώρες λόγω τεράστιων κενών σε εκπαιδευτικούς ,που φτάνουν να τοποθετούνται μέχρι και ελάχιστο διάστημα πριν τη λήξη του σχολικού έτους!Αποτελεί μέγιστη υποκρισία εκ μέρους του υπουργείου και γκεμπελική προπαγάνδα το κάλπικο ενδιαφέρον για τις χαμένες ώρες,όταν πραγματοποιεί μηδενικούς διορισμούς,,απολύει σε μία νύχτα χιλιάδες εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων στερώντας τους από χιλιάδες μαθητές των ΕΠΑΛ,διορίζει με το σταγονόμετρο αναπληρωτές αφού πρώτα έχει ουσιαστικά απολύσει χιλιάδες από αυτούς και άλλα γνωστά.

Κροκοδείλια δάκρυα χύνουν οι κυβερνώντες και για τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών,όταν αυτοί με την αναλγησία τους ταλαιπωρούν χιλιάδες εκπαιδευτικούς που ζητούν και δικαιούνται αποσπάσεις για σοβαρούς λόγους-ικανοποιώντας βέβαια αποσπάσεις ημετέρων για να μη ξεχνιέται και το προσφιλές τους άθλημα των εξυπηρετήσεων-,βασανίζουν χιλιάδες εκπαιδευτικούς που ζητούν μετάθεση όταν έχουν γράψει χρόνια εκτός οικογενείας και τόπου που κατοικούν.

Τυράκι στη φάκα ασφαλώς η "χειμερινή ανάπαυλα",δώρο στον ΠΟΞ , δηλαδή την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων.Δώρο που φανερώνει σ'ολόκληρη την κοινωνία ,τους εργαζόμενους -άνεργους -φτωχούς και εξαθλιωμένους από την πολιτική που εφαρμόζουν πιστά,ποιοι είναι αυτοί που καθορίζουν τελικά τις αλλαγές στην εκπαίδευση,ποιων τα συμφέροντα εξυπηρετούν,τι σχολείο οικοδομούν.

Έτσι , λοιπόν, σε περίοδο που εκπαιδευτικού χάνουν ή κινδυνεύουν να χάσουν τη δουλειά τους , που αγωνίζονται για να γίνει αποδεκτή έστω και μία πρότασή τους από το υπουργείο για την εκπαίδευση και κάθε μέρα αντιλαμβάνονται ότι μιλάνε σε ταξικό τοίχο,σε μία περίοδο που τα δικαιώματα , η εργασία των εργαζόμενων γονιών περικόπτονται αγρίως,βορά στις ορέξεις ξένων και ντόπιων αρπακτικών σε ΕΕ-ΔΝΤ και Ελλάδα και οδηγούνται όλο και πιο πολύ σε απόγνωση,αυτή την περίοδο η κυβέρνηση ως άλλη "Μαρία Αντουανέτα" προσφέρει παντεσπάνι σε εκπαιδευτικούς,γονείς και μαθητές , με σκοπό να ενισχύσει... τι άλλο τις ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, δηλαδή το κεφάλαιο!!!Δημιουργούν έτσι μια κουλτούρα παρέμβασης των επιχειρήσεων,που σήμερα ζητούν και έχουν "λευκή εβδομάδα" για να ενισχύσουν τα κέρδη τους και αύριο θα μπορούν να ζητήσουν και να έχουν πρόσβαση σε οποιαδήποτε πτυχή της εκπαίδευσης κρίνουν πως θα τους αποφέρουν κέρδη.

Απέναντι σε όλα αυτά εκπαιδευτικοί,γονείς,μαθητές οφείλουν να πάρουν θέση.Οφείλουν να έχουν τεκμηριωμένη άποψη με γνώμονα και κριτήριο την εκπαίδευση,το μορφωτικό αγαθό.

Εκπαιδευτικοί,γονείς,μαθητές και κοινωνία δεν πρέπει να αποδεχτούν τις αλλαγές που πλασάρονται με φανταχτερό περιτύλιγμα και προπαγανδιστικά τεχνάσματα για να σαγηνεύσουν και να υποτάξουν.Και οι αλλαγές αυτές εντάσσονται στο σύνολο των αντιδραστικών απορυθμίσεων  που επιβάλλει η κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ , εφαρμόζοντας πιστά εντολές και οδηγίες που δεν έχουν καμία σχέση με τις πραγματικές ανάγκες του λαού και των μαθητών για σύγχρονη,ουσιαστική,πραγματικά δωρεάν και δημόσια εκπαίδευση,αλλά στενότατη σχέση με τα κέρδη των επιχειρήσεων και τη δημιουργία του "νέου" σχολείου Α.Ε,όπως το επιθυμούν ΕΕ-ΟΟΣΑ.

Ο Γιάννης Μελιόπουλος είναι μέλος του Δ.Σ Εκπαιδευτικών Π.Ε Ημαθίας και του Εκπαιδευτικού Όμιλου Ημαθίας