Μαθητές των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων έκαναν τον γύρο του κόσμου σε … μία ώρα!

ΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

Κάθε εγχειρίδιο παιδαγωγικής κατάρτισης τονίζει τη σημασία της προσέγγισης της γνώσης με τεχνικές που συνδυάζουν βιωματικό, παιγνιώδη και ερευνητικό χαρακτήρα. Ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες η μάθηση συνδυάζεται με πολλές επαναλήψεις αλλά και ποικιλομορφία ώστε να διατηρείται το ενδιαφέρον του μαθητή ακμαίο.

Από το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ' τάξης των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Βέροιας  κάνουν επανάληψη τα γραμματικά φαινόμενα που μαθαίνουν μέσα από ελληνικά τραγούδια, συνδυάζοντας το ρυθμό και τη μελωδία με τους κανόνες και τις εφαρμογές τους. Σε ένα από τα μαθήματα, με αφορμή το τραγούδι «Ένας Τούρκος στο Παρίσι» (του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα) εργάστηκαν πάνω στα εθνικά ονόματα και στα ονόματα χωρών.

Ξεκίνησαν έτσι ένα ταξίδι σε χώρες και μουσικές / πολιτισμούς όλου του κόσμου! Οι μαθητές από την αρχή ενθουσιάστηκαν και το διασκέδασαν πολύ και η δασκάλα τους , Ιωάννα Ιορδανίδου, «εκμεταλλεύτηκε» το ζωηρό τους ενδιαφέρον και τους ανέθεσε μια εργασία για το σπίτι. Κάθε μαθητής ανέλαβε μια χώρα, για την οποία έπρεπε να βρει ένα παραδοσιακό τραγούδι, έναν παραδοσιακό χορό, ένα φαγητό και ένα ζωγράφο.

Λίγες μέρες μετά, και αφού τα παιδιά είχαν συγκεντρώσει τις απαραίτητες πληροφορίες, παρουσίασαν την εργασία τους στην τάξη με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα.

Το ταξίδι ξεκίνησε από την Ισπανία, με τους ρυθμούς του «φλογερού» φλαμένγκο και την ιδιότυπη καλλιτεχνική φυσιογνωμία του Salvador Dali, πέρασε στην Ιταλία με την πασίγνωστη και δημοφιλέστατη μακαρονάδα και την ταραντέλα, ενώ στην Κίνα χορέψανε το χορό του λιονταριού και δοκιμάσανε noodles και spring rolls. Συνεχίσανε στη Βραζιλία, με εικόνες από το ξέφρενο καρναβάλι και τους συναρπαστικούς ρυθμούς της σάμπα, και έπειτα στη Νιγηρία γνωρίσανε το ζωγράφο Jonathan Lessor και στη Γερμανία τον Albrecht Durer. Στην Αλβανία φάγανε ζούπα για να φτάσουνε μέχρι τη Ρωσία όπου χορέψανε καλίνκα και παρακολουθήσανε τη Λίμνη των Κύκνων του Τσαικόφσκι, ενώ στο Μεξικό φάγανε τορτίγιας και στην Τουρκία γνωρίσανε τον χορό των δερβίσηδων και το τούρκικο ζεϊμπέκικο. Τελευταίος σταθμός η Συρία, όπου εκτός από την  παραδοσιακή συριακή μουσική οι μαθητές ενημερώθηκαν και συζήτησαν και για την εμπόλεμη κατάσταση που επικρατεί στην περιοχή.

Στόχοι της δραστηριότητας ήταν :

  • Οι μαθητές να γνωρίσουν βασικά στοιχεία της γεωγραφίας και της πολιτιστικής φυσιογνωμίας των  συγκεκριμένων χωρών
  • Να ενισχυθεί και να καλλιεργηθεί το αίσθημα σεβασμού της διαφορετικότητας
  • Να έρθουν σε επαφή με άλλους πολιτισμούς.

Ήταν, κατά γενική ομολογία, μια αναζωογονητική δραστηριότητα, γεμάτη εικόνες, ήχους, γεύσεις και σκέψεις...γιατί τα ωραιότερα ταξίδια γίνονται με το μυαλό...