Η διδασκαλία των Γερμανικών με άλλη προσέγγιση στα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Βέροιας

ΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

Στα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Βεροίας η διδασκαλία των γερμανικών ως ξένη γλώσσα έχει οργανωθεί με τρόπο τέτοιο ώστε να μην στοχεύει απλά στην εκμάθηση γραμματικών- συντακτικών κανόνων και στην απομνημόνευση λέξεων αλλά στη δημιουργία ευχάριστων συνθηκών ώστε να εμπνεύσουν τους μαθητές την αγάπη για τη ξένη γλώσσα και να προωθήσουν τη σταδιακή διαμόρφωση αξιών, στάσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων μέσα σε μια κοινωνία πολύγλωσση και πολυπολιτισμική. Οι διδάσκουσες έχουν θέσει ως κυρίαρχους στόχους του μαθήματος την καλλιέργεια της επικοινωνιακής και της μεταγλωσσικής ικανότητας αλλά και τη διαμόρφωση πολυπολιτισμικής συνείδησης στους μαθητές. Οι μαθητές αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες «μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν», οργανώνουν τη μάθησή τους, αναπτύσσουν κριτική σκέψη.

Πιο συγκεκριμένα οι μαθητές της Ε΄ δημοτικού με την  καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους κ. Φιλιοπούλου Δέσποινας, αναλαμβάνουν ενεργά τον ρόλο του δασκάλου. Αφού χωριστούν σε ομάδες και ορίσουν αρμοδιότητες, προετοιμάζουν το επόμενο μάθημα. Ουσιαστικά ετοιμάζουν τη διδασκαλία τόσο των νέων γραμματικών φαινομένων μέσα από δικά τους παραδείγματα και ασκήσεις (κλίση ρημάτων, χωριζόμενα ρήματα, σύνταξη κτλ), όσο και  στον έλεγχο των ασκήσεων («μαθητές στο ρόλο του εκπαιδευτικού»).

Με αυτό τον τρόπο, αναλαμβάνουν ευθύνες, διεκδικούν τον σεβασμό των συμμαθητών τους και συντονίζουν όλη την τάξη. Παράλληλα, προωθείται η συνεργασία μεταξύ των παιδιών, αλλά τονώνεται και η αυτοπεποίθησή και η υπευθυνότητά  τους. 

Με τη μέθοδο αυτή:

  • Δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να εκφράσουν στο πλαίσιο της τάξης τις προσωπικές τους προτιμήσεις και τους προσωπικούς στόχους, και  να συνειδητοποιήσουν ότι οι επιλογές των συμμαθητών τους μπορεί να διαφέρουν από τις δικές τους.
  • Ανακαλύπτουν το προσωπικό τους στυλ μάθησης και καλλιεργούν τις αντίστοιχες δεξιότητες.
  • Αξιοποιούν τις δυνατότητές τους και αναλαμβάνουν δράσεις.
  • Αναδεικνύουν τις προσωπικές τους ικανότητες  και τα  ταλέντα τους.
  • Καλλιεργείται το αίσθημα της προσωπικής ευθύνης για θέματα/ εργασίες που αφορούν στην τάξη.
  • Καλλιεργούν τις μεταγνωστικές τους δεξιότητες.

Παράλληλα, οι μαθητές της Ε΄ δημοτικού διαβάζουν διάφορα λογοτεχνικά βιβλία στα γερμανικά- φυσικά σε βαθμό δυσκολίας και επίπεδο αντίστοιχα της ηλικίας τους- π.χ παραμύθια, ιστοριούλες κλπ  και αφού τα επεξεργάζονται με την καθηγήτριά τους, αναλαμβάνουν να γράψουν μια περίληψη ή μια αντίστοιχη ιστορία στα γερμανικά. Με αυτόν τον τρόπο καλλιεργούν τις μεταγνωστικές τους δεξιότητες  και  ταυτόχρονα χρησιμοποιούν την φαντασία και τη δημιουργικότητα τους.

“Στο μάθημα των γερμανικών δεν περιοριζόμαστε πλέον στον συνηθισμένο, παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας και εκμάθησης της ξένης γλώσσας, επικεντρώνοντας την προσοχή μας στις ανάγκες και δεξιότητες του κάθε μαθητή και αποσκοπώντας στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς του”, αναφέρει η ανακοίνωση των Εκπαιδευτηρίων.