Συμμετοχή μαθητών των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων σε Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

ΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

  

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της A’ Λυκείου των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Βέροιας συμμετείχαν στο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας που διεξήχθη στο Μουσικό σχολείο  Λάρισας την Παρασκευή 4 Απριλίου.

Στο Φεστιβάλ συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες απ’ όλες τις σχολικές βαθμίδες και παρουσίασαν τα έργα ψηφιακής δημιουργίας που υλοποίησαν στα πλαίσια του μαθήματος της Πληροφορικής και των Ερευνητικών εργασιών.

Οι μαθητές/τριες των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων, συνοδευόμενοι από τις καθηγήτριες κ. Καυκά και κ. Σπελέτα και τον καθηγητή κ. Μητράκο, παρουσίασαν την ερευνητική εργασία-project- που εκπόνησαν με δημιουργική διάθεση και  συλλογική δουλειά,  με θέμα "Η Ιστορία της Βέροιας: από το χθες στο σήμερα…… μια διαπολιτισμική  πόλη όπου συνυπάρχουν αρμονικά διαφορετικές εθνότητες, θρησκεύματα και παραδόσεις". Στην σύντομη αλλά περιεκτική παρουσίασή τους στη Λάρισα είχαν την ευκαιρία να προβάλλουν το δημιουργικό κομμάτι της εργασίας τους, αποτελούμενο από:

  • Ψηφιακό τουριστικό οδηγό με αξιοθέατα, μνημεία, βυζαντινές εκκλησίες, μοναστήρια, εγκαταστάσεις, χώρους εστίασης της πόλης μας.
  • Ψηφιακούς χάρτες διαδρομών προς μουσεία, αξιοθέατα, εκκλησίες (online διαδρομές με τη χρήση googlemaps, έχοντας ως αφετηρία την πλατεία Ελιάς)
  • Ηλεκτρονικό βιβλίο με την ιστορία της πόλης, τις σημαντικές προσωπικότητες, την ανθρωπογεωγραφία και το πολιτισμικό της ίχνος- αποτύπωμα.
  • Διαφημιστικό σποτ για την πόλη της Βέροιας
  • Τρία ντοκιμαντέρ: α) για την ιστορία της Βέροιας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, β) Τα μνημεία, τα μουσεία και τις συνοικίες της Βέροιας, γ) Τις  βυζαντινές εκκλησίες της Βέροιας.

Η διοργάνωση του φεστιβάλ ήταν για μία ακόμη χρονιά πολύ καλή και τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τις υπόλοιπες ψηφιακές δημιουργίες και να ανταλλάξουν ιδέες με μαθητές από πολλά σχολεία της κεντρικής και βόρειας Ελλάδας. Παράλληλα είχαν την ευκαιρία να επεξεργαστούν την έκθεση ψηφιακών έργων μαθητών, το εργαστήριο εκπαιδευτικής Ρομποτικής, το εργαστήριο αισθητήρων κίνησης με το Kinect, την έκθεση φωτογραφίας και όλες τις ψηφιακές δημιουργίες των μαθητών άλλων σχολείων.

Μέσα από συζητήσεις, παρακολουθήσεις και ενημερώσεις έμαθαν για  τις μαθησιακές δραστηριότητες που καλλιεργούν τη δημιουργικότητα και την ολόπλευρη μάθηση μέσω σχεδίων εργασίας, κατανόησαν ότι η μάθηση έχει να κάνει και με την επίλυση πρακτικών προβλημάτων, και "δεσμεύτηκαν" για την ανάληψη, συνέχιση και διάδοση δραστηριοτήτων αυτού του είδους. 

Η συμμετοχή των μαθητών στο Φεστιβάλ τους έδωσε την ευκαιρία να διευρύνουν τις γνώσεις τους στις ΤΠΕ και αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία τόσο για το προσωπικό τους βιογραφικό όσο και για τους τρόπους πρόσληψης και διαχείρισης της γνώσης!