ΑΓΡΟΤΙΚΑ - ΔΙΑΦΟΡΑ
Με μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή σχεδόν 400 παραγωγών πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Δευτέρας στο 'Αιγές' η ημερίδα της Easy Education του Νίκου Μουρτζίλα για τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική. Την εκδήλωση στήριξαν η Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας και η Π.Ε. Ημαθίας, καθώς επίσης και οι τρεις αγροτικοί σύλλογοι γεωργών της Ημαθίας.
Ομιλητές ήταν η Ελένη Παπαδοπούλου, αν. καθηγήτρια γεωπονικής του ΑΠΘ, και ο γεωπόνος Ντίνος Μπλάτσιος, ιδιοκτήτης τη; εταιρείας 'Γεωργική Ανάπτυξη Α.Ε.' με έδρα τη Λάρισα, πολύ γνωστός στους συνεταιριστικούς κύκλους της Ημαθίας.
Οι ομιλητές εστίασαν στο τι θα ισχύει στο μέλλον στον αγροτικό χώρο και μέχρι το 2020, αφού πολλά αλλάζουν στις επιδοτήσεις καλλιεργειών, στο ποιος θα θεωρείται αγρότης, προς τα πού πρέπει να προσανατολιστεί η παραγωγή στην Ελλάδα και πολλά άλλα θέματα. Οι δύο ομιλητές κέρδισαν το κοινό και στο τέλος δέχθηκαν και απάντησαν σε πλήθος ερωτήσεων των παραγωγών.
Στην ημερίδα παραβρέθηκαν, ο αντιπεριφερειάρχης Κώστας Καραπαναγιωτίδης, ο περιφερειακός σύμβουλος Κώστας Καλαϊτζίδης, τα προεδρεία των τριών αγροτικών συλλόγων της Ημαθίας κ.ά.
Ντίνος Μπλιάτσιος: έμφαση στο ροδάκινο με συνενώσεις των συνεταιρισμών
Εντύπωση προκάλεσαν τα όσα είπε για τον τόπο μας διευθύνων σύμβουλος και ιδιοκτήτης της εταιρείας 'Γεωργική Ανάπτυξη Α.Ε.' Ντίνος Μπλιάτσιος, στην πρόσφατη ημερίδα της Easy Education για τη νέα ΚΑΠ στο 'Αιγές Μέλαθρον'.
«Ζείτε στον πιο ευλογημένο τόπο», είπε, «αφού στην Ημαθία ευδοκιμούν πολλές καλλιέργειες μαζί, συνυπάρχει το ροδάκινο με την ελιά, το βαμβάκι και με το αμπέλι, κάτι που δεν υπάρχει σε άλλα μέρη στη χώρα...»
Ο κ. Μπλάτσιος σημείωσε επίσης ότι όσο κι αν ακούγονται και προωθούνται κάποιες καινούργιες καλλιέργειες, τα πέντε προϊόντα που δεν θα ξεμείνουν ποτέ και θα είναι πάντα στην αγορά είναι το λάδι και η ελιά, η κομπόστα, το βαμβάκι, ο καπνός και το ροδάκινο. «Είναι και θα είναι σε παγκόσμια ζήτηση και εκεί πρέπει να εστιάσουν οι παραγωγοί, με την προϋπόθεση όμως ότι θα συνενωθούν σε μεγάλους συνεταιρισμούς, που θα μπορούν να διαπραγματεύονται το προϊόν τους σε μεγάλες ποσότητες. Αυτό που μετράει σήμερα στην αγορά είναι η συνέπεια και η συνέχεια. Όταν μια μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ σού ζητάει μια μεγάλη ποσότητα κάθε εβδομάδα, πρέπει να την έχεις έτοιμη και διαθέσιμη. Αυτό μετράει, φυσικά μαζί με την ποιότητα του προϊόντος, και όχι το ποιος είσαι και από που είσαι...», συμπλήρωσε ο κ. Μπλιάτσιος (στη φωτογραφία με τον ιδιοκτήτη της Easy Education Νίκο Μουρτζίλα).
πηγή: www.laos-epea.gr