Συγκριτική έρευνα δημιουργικότητας αθλητριών ΤαεΚβοΝτο - Μπαλέτου, στην Πυγμή Βέροιας

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ - ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΠΟΡ

pigmi psixo

Σε μία πολύ ενδιαφέρουσα συγκριτική έρευνα, που αφορά τη δημιουργικότητα νέων  κοριτσιών που ασχολούνται με το ολυμπιακό άθλημα ΤαεΚβοΝτο & το μπαλέτο , έλαβαν μέρος 23 αθλήτριες  (ηλικίας 6-11 ετών) του αθλητικού συλλόγου Πυγμή Βέροιας, συμμετέχοντας σε δύο ψυχομετρικά τεστ.

Τα τεστ είναι της μεθόδου TORRANCE TESTS OF CREATIVE THINKING (TTCT),  δημιουργημένα από τον διακεκριμένο ψυχολόγο ELLIS PAUL TORRANCE , ο οποίος ταυτίζει τη δημιουργικότητα με την ικανότητα που διαθέτει το άτομο να αντιμετωπίζει τα διάφορα προβλήματα, με ευαισθησία και πρωτοτυπία αλλά και με μεθοδικότητα και ηρεμία.

Για χρόνια επικρατούσε η άποψη ότι η δημιουργικότητα αποτελούσε ένα ξεχωριστό προσόν ειδικά προικισμένων ανθρώπων, οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα να αξιοποιούν αυτό το προσόν και να διακρίνονται σε διάφορους τομείς. Με την άποψη αυτή συμφωνούσαν και πολλοί από τους ψυχολόγους.

Οι έρευνες όμως των τελευταίων ετών που έχουν πραγματοποιηθεί ανατρέπουν την κρατούσα αντίληψη εστιάζοντας την προσοχή τους στις δημιουργικές δυνάμεις που διαθέτει όχι μόνο κάθε ενήλικο άτομο αλλά και το κάθε παιδί , καθώς και στις τεχνικές με τις οποίες μπορεί να τις ενεργοποιήσει προκειμένου η δημιουργική σκέψη να αποτελέσει ένα χρηστικό εργαλείο στην παραγωγή ιδεών, την αντιμετώπιση μικρών αλλά και μεγάλων προβλημάτων που προκύπτουν ως φυσικό επακόλουθο ενός διαρκώς μεταβαλλόμενου κόσμου.

Είναι μία έρευνα που αποσκοπεί στο να δείξει πως η  δημιουργικότητα, είναι ανεξάρτητη ικανότητα έναντι της νοημοσύνης , τονίζοντας ταυτόχρονα πως η  αντιληπτική ικανότητα του κάθε παιδιού έχει μεγάλη σχέση με τα εσωτερικά κίνητρα ( ικανοποίηση,  ευχαρίστηση από την ενασχόλησή του,   διάθεση αυτοεξέλιξης) , ενώ έχει μικρότερη σχέση με τα εξωτερικά κίνητρα  (δημοσιότητα,    κοινωνική αποδοχή,  αμοιβή) και έχει ελάχιστη σχέση με την έλλειψη κινήτρων.

Η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων που προάγουν την ευρηματικότητα και την εφευρετικότητα των εκπαιδευόμενων ατόμων, αλλά και η ετοιμότητά τους να αξιοποιούν τις μεθόδους αυτές στην καθημερινή τους ζωή.

Ένα θεματικό πεδίο προσέγγισης των δύο αυτών τεστ  είναι η δημιουργική σκέψη και η παραγωγή καινοτόμων, πρωτότυπων ιδεών καθώς και ο τρόπος με τον οποίο μπορεί να βρει εφαρμογή συμβάλλοντας  στο μέτρο του δυνατού στη βελτίωση της καθημερινότητάς τους και στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους.

Υπεύθυνη για τη διεξαγωγή του τεστ ήταν η  Θεοχαροπούλου Βασιλική , εκπαιδευτικός και Δασκάλα μπαλέτου, απόφοιτη της Βασιλικής Ακαδημίας Χορού του Λονδίνου ( Royal Academy of Dance) και του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, σχολή Φλώρινας, με την επίβλεψη της προπονήτριας της Πυγμής Μαρίας Σταύρου.

Ο αριθμός των τεστ ήταν 2 και χρειάστηκαν 50 -60 λεπτά για το καθένα.

Οι νεαρές αθλήτριες της Πυγμής που συμμετείχαν στην έρευνα είναι οι :

1) Παπαγιάννη Αλίκη

2) Κωνσταντινίδου Μιχαέλα

3) Δούρδα Ελευθερία

4) Καζεπίδου Αγάπη

5) Κάμινα Μαρία

6) Κάμινα Ελισάβετ

7) Κοκτσίδου Μαρία

8) Σαρκατζή Μαρία

9) Λίτα Βασιλική

10) Βασιλοπούλου Δήμητρα

11) Ελευθεριάδου Μαρία

12)  Ιατρού Φανή

13)  Κοκοδήμου Ελισάβετ

14)  Τσακαλίδου Ελένη

15)  Δανηιλίδου Σέβη

16)  Ευφημιανίδου Βιργινία

17)  Δέλλα Κατερίνα

18)  Δέλλα Βάγια

19)  Γκαλίτσιου Δέσποινα

20)  Σταύρου Αθηναϊδα

21)  Τσένου Ελένη- Θεοδώρα

22)  Καλογεράκη Σοφία

23)  Μαργαρίτα Θεοδωροπούλου

24)  Κρεμλίδου Εύα

Εκ μέρους του αθλητικού συλλόγου Πυγμής Βέροιας, ευχαριστούμε πολύ τους γονείς των αθλητριών που παραχώρησαν την  άδεια της συμμετοχής των παιδιών τους στην ξεχωριστή αυτή δραστηριότητα που πραγματοποιήθηκε στον σύλλογό μας . Ευχαριστούμε θερμά τις νεαρές αθλήτριες για τον πολύτιμο χρόνο που αφιέρωσαν, προσφέροντας πολυσήμαντο έργο εν αγνοία τους στην έρευνα - εργασία που θα παρουσιαστεί σε συνέδρια Φυσικής Αγωγής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.