Το Δίκτυο Δράσης Φορέων έκανε εκδήλωση για την απένταξη του Δικαστικού Μεγάρου από το ΤΑΙΠΕΔ και την κατάργηση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης (video)

ΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΔΙΑΦΟΡΕΣ

diktio foreon new

Πραγματοποιήθηκε η δεύτερη συνάντηση του Δικτύου Φορέων Ημαθίας. Στα θέματα της εκδήλωσης ήταν η απένταξη από λίστα εκποίησης ΤΑΙΠΕΔ του νυν και πρώην Δικαστικού Μεγάρου και παραχώρηση χρήσης του πρώην Δικαστικού Μεγάρου προς το Δήμο Βέροιας με αντικείμενο χρήσης τον Πολιτισμό και η κατάργηση Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης Πετρελαίου Θέρμανσης για την οικονομική ελάφρυνση των νοικοκυριών και παράλληλα αύξηση των εσόδων του Κράτους. Προηγήθηκε ενημέρωση για τις μέχρι τώρα ενέργειες του Δικτύου Δράσης.

Το Δίκτυο

Ενημέρωση για το Δίκτυο έκανε η Μαριάνθη Τουτουντζίδου. Συγκεκριμένα είπε: "Το δίκτυο συγκροτήθηκε με αφορμή ένα κάλεσμα σε φορείς από την ομάδα Αλληλεγγύης και Δράσης της πόλης μας για να αναλάβουμε από κοινού δράσεις ενάντια στους πλειστηριασμούς πριν ένα μήνα περίπου. Προτάθηκε τότε από το Λάζαρο κι έγινε αμέσως αποδεκτή η πρόταση να συγκροτήσουμε ένα δίκτυο- που έλειπε από την πόλη-όπου φορείς και συλλογικότητες θα θέτουμε προβλήματα που αφορούν την επιβίωσή μας , την ποιότητα ζωής μας .Προβλήματα ατομικά που συνειδητοποιούμε πλέον ότι είναι πρωτίστως κοινωνικά και μόνο με συλλογική προσπάθεια μπορούν να επιλυθούν.

Στόχοι του όπως περιγράφονται στη Διακήρυξη του Δικτύου είναι η αντιμετώπιση των πολιτικών φτωχοποίησης των πολιτών και της καταπάτησης των δημοκρατικών θεσμών και λειτουργιών καθώς και η αντιμετώπιση φαινομένων ρατσισμού και φασιστικής βίας με κινητοποίηση των πολιτών και παρέμβασή μας στα θεσμικά όργανα.
Η ανταπόκριση φορέων και συλλογικοτήτων του νομού υπήρξε πολύ θετική. Στο Δίκτυο συμμετέχουν προς το παρόν 13 φορείς και συλλογικότητες του νομού, ενώ συνεχίζεται η ενημέρωση, επαφή και πρόσκληση ώστε να υπάρξει η μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή.

Η πρώτη εκδήλωση του Δικτύου πραγματοποιήθηκε 21 Δεκεμβρίου στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Βέροιας με θέμα τους πλειστηριασμούς. Στόχος μας δεν ήταν μόνο η ενημέρωση αλλά συνεχίζουμε ως δίκτυο να παρακολουθούμε τις εξελίξεις που αφορούν τα κόκκινα δάνεια και γενικότερα την υπερχρέωση , συντονισμένοι και πανελλαδικά , με νομικές συμβουλές μέσω του site του ΔΙΚΤΥΟΥ και γραμμής νομικής στήριξης-για το οποίο θα σας ενημερώσει επιπλέον νομικός της ομάδας- με ενημέρωση για ότι προκύψει και κινηματικές δράσεις.Εξάλλου παρακολουθούμε και τη δραστηριοποίηση της Ομάδας Ανασφάλιστων Ελεύθερων Επαγγελματιών που κινούνται πανελλαδικά ενώ εδώ στην Ημαθία την κίνηση εκπροσωπεί ο Τάσος Κωστόπουλος.

Για τις ανάγκες επικοινωνίας μεταξύ των φορέων και του Δικτύου με τους πολίτες δημιουργήθηκε διαδικτυακός τόπος (foreisimathias.blogspot.gr) ηλεκτρονική διεύθυνση αλληλογραφίας ( Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ) και λογαριασμός στα μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (ΦΒ ΦΟΡΕΙΣ ΗΜΑΘΙΑΣ)

Να σας ενημερώσουμε ότι τα θέματα τα οποία τέθηκαν ήδη στις συναντήσεις μας και θα προσπαθήσουμε να αναδείξουμε συλλογικά είναι για τα νοσοκομεία,το δημοτικό ιατρείο Βέροιας και τα ΑΙΟΛΙΚΆ ΠΑΡΚΑ στην περιοχή του Βερμίου αλλά και όποιο άλλο θέμα προτείνει κάποιος εφόσον κριθεί ότι είναι άμεσο και σημαντικό από την πλειοψηφία ως ΔΙΚΤΥΟ ΘΑ ΤΟ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ".

Το πετρέλαιο θέρμανσης

Για το πετρέλαιο θέρμανσης μίλησε ο Τάσος Κωστόπουλος ο οποίος σημείωσε: "Μια από τις πολλές παράλογες καταστάσεις και αποφάσεις που έχουν ληφθεί είναι και ο ειδικός φόρος στο πετρέλαιο, με το πρόσχημα να καταπολεμηθεί η φοροδιαφυγή στο χώρο των καυσίμων, ή αλλιώς να αποτρέψουμε τους πλούσιους να θερμαίνουν τις πισίνες τους, και εμάς όλους να μας αποτρέψει να ζεσταθούμε κάνοντας δυσβάσταχτο το κόστος του εφοδιασμού των σπιτιών μας με πετρέλαιο.

Η εμμονή στο μέτρο δεν μπορεί να αποδοθεί στις «μνημονιακές υποχρεώσεις» της χώρας, ούτε είναι «μονόδρομος». Αντιθέτως, πρόκειται για αυτοϋπονόμευση των ίδιων των φορέων του προγράμματος προσαρμογής!

Η εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρελαίου θέρμανσης με εκείνον του πετρελαίου κίνησης οδήγησε σε μεγάλη επιβάρυνση της τιμής της καύσιμης ύλης που χρησιμοποιεί η συντριπτική πλειοψηφία των ελληνικών νοικοκυριών. Το επίμαχο μέτρο αποδεικνύεται πλέον απολύτως εσφαλμένο. Δυστυχώς, τα όσα προτείνονται για τη «βελτίωσή» του ενδέχεται να οδηγήσουν σε ακόμη μεγαλύτερες στρεβλώσεις, χωρίς να διορθώνουν τις διαπιστωμένες πλέον αστοχίες.
Θεωρητικώς, η φορολογική επιβάρυνση του πετρελαίου θέρμανσης θα μπορούσε να αποσκοπεί σε οποιονδήποτε από τρεις διαφορετικούς στόχους.

Ο πρώτος είναι εισπρακτικός. Σχετίζεται άμεσα με τους δημοσιονομικούς στόχους του προγράμματος προσαρμογής, αλλά και με την ανάγκη να καταπολεμηθεί η εκτεταμένη φοροδιαφυγή, την οποία κινητροδοτεί αλλά και διευκολύνει η άνιση φορολόγηση του πετρελαίου θερμάνσεως και κινήσεως.

Οι δύο άλλοι στόχοι είναι απλώς υποθετικοί. Δεν έχουν προβληθεί από το Υπουργείο Οικονομικών και δεν προκύπτει ότι ελήφθησαν υπ' όψιν κατά τον σχεδιασμό του επιλεγέντος τρόπου φορολόγησης. Εν τούτοις, θα ήταν περισσότερο συμβατοί με την λογική του συνέπεια, που δεν είναι άλλη από τον δραστικό περιορισμό της κατανάλωσης πετρελαίου από τα νοικοκυριά.

Εξ αυτών, ο ένας συνίσταται στην ανάγκη περιορισμού του ελλείμματος του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών, και ειδικότερα του εμπορικού ισοζυγίου. Αυτός είναι ένας σημαντικότατος οικονομικός στόχος, αφού για τη χώρα μας οι εισαγωγές πετρελαιοειδών αποτελεί μείζονα εκροή, που συμβάλλει κατά πολύ ουσιώδη τρόπο στην χρόνια προβληματικότητα του ισοζυγίου αυτού.

Ο άλλος στόχος δεν είναι ευθέως οικονομικού χαρακτήρα: η φορολογική επιβάρυνση της οικιακής κατανάλωσης πετρελαίου θα μπορούσε να έχει περιβαλλοντική αφετηρία, δηλαδή να επιδιώκει τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης μέσω της μειώσεως της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων.

Είναι προφανές ότι, αναλόγως στόχου, η επιτυχία ή αποτυχία της φορολογικής προσέγγισης κρίνεται με διαφορετικά κριτήρια. Μια φορολογική πολιτική κινούμενη από τον πρώτο στόχο κρίνεται από το δημοσιονομικό αποτέλεσμα, ενώ μια φορολόγηση που αποσκοπεί σε περιβαλλοντικά ή άλλα «ρυθμιστικού» χαρακτήρα αποτελέσματα είναι λογικό, όσο περισσότερο επιτυγχάνει τον στόχο της (δηλαδή, τον περιορισμό της ανεπιθύμητης δραστηριότητας), τόσο λιγότερα έσοδα από τη συγκεκριμένη πηγή να αποφέρει.

Μπορούν όντως οι προαναφερθέντες στόχοι να αποτελέσουν δικαιολογητική βάση για την ακολουθούμενη πολιτική;

Στην πραγματικότητα, μόνον ο δεύτερος φαίνεται να εξυπηρετείται από την βαριά φορολόγηση του πετρελαίου θέρμανσης. (ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΤΡΕΧΟΥΣΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ)
Σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών δεκαμήνου Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2013 παρουσίασε πλεόνασμα 2,2 δισ. ευρώ, έναντι ελλείμματος 3,4 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2012. Αυτό οφείλεται κύρια στην μεγάλη μείωση (κατά 2,7 δισ.) του εμπορικού ελλείμματος, στην οποία συνετέλεσε σημαντικά η αξιοσημείωτα μεγάλη μείωση των εισαγωγών καυσίμων, συνολικού ύψους 1.56 δισ. (από 15,09 σε 13,53 δισ.).

Όμως, ο λόγος αυτός δεν φαίνεται να απασχόλησε ειδικώς τους σχεδιαστές της φορολογικής πολιτικής, και συνεπώς δεν μπορεί να αποτελεί γνώμονα επιτυχίας των επιλογών τους. Και πάντως, ουδέποτε υπήρξε κάποια δημόσια απόφαση για επίτευξη στόχων εξωτερικού ισοζυγίου με μεθόδους που να βλάπτουν άμεσα και έντονα την καθημερινή ζωή των πολιτών. Δεδομένων των συνεπειών για τους πολίτες, σε ένα δημοκρατικό καθεστώς μια παρέμβαση τέτοιας λογικής δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως απλό τεχνικό ζήτημα: το δίλημμα θα όφειλε να συζητηθεί ειδικώς και δημοσίως και η επιλογή να γίνει με πλήρη συνείδηση.

Με γνώμονα τους άλλους στόχους, η ακολουθούμενη πολιτική κρίνεται αναμφισβήτητα αρνητική. Όχι μόνον δεν παράγει θετικά εισπρακτικά ή περιβαλλοντικά αποτελέσματα, αλλ' αντιθέτως αποδεικνύεται ευθέως και εντόνως αντιπαραγωγική και στις δύο κατευθύνσεις.

Για την ακρίβεια, επειδή οι στόχοι που έχει διακηρύξει είναι αποκλειστικώς δημοσιονομικοί, η πολιτική αυτή αποδεικνύεται αποτυχημένη ως προς την σχεδιαστική επιδίωξή της, ενώ παραλλήλως δημιουργεί ένα νέο, οξύτατο πρόβλημα, το οποίο οι σχεδιαστές της δεν είχαν διαβλέψει.

Εδώ θα ήθελα να σας πω ότι εμείς στην οικονομία έχουμε ένα τύπο αυτόν της ελαστικότητας ως προς την τιμή, ο οποίος μας δείχνει ότι αν αυξήσουμε την τιμή (π.χ στο πετρέλαιο) και γνωρίζοντας ότι η ποσότητα που θα καταναλωθεί θα μειωθεί,(νόμος ζήτησης) δεν θα χάσουμε έσοδα από την μειωμένη πώληση του αγαθού ως συνολική δαπάνη των καταναλωτών.

Όμως οι μεγάλοι οικονομολόγοι μας σ΄αυτόν τον τύπο που το μαθαίνουμε στο 1ο έτος των Οικονομικών Πανεπιστημιακών Σχολών, τα έκαναν θάλασσα και τα αποτελέσματα αυτής της χασούρας θα τα δούμε λίγο παρακάτω.

Συγκεκριμένα, τα εκ των υστέρων στοιχεία αποδεικνύουν τη δημοσιονομική αστοχία. Η υστέρηση εσόδων από τη φορολογία καυσίμων για το 2013 υπερβαίνει κατά πολύ τους υπολογισμούς του Υπουργείου Οικονομικών, το οποίο έως πρόσφατα θεωρούσε ότι δεν θα υπερέβαινε τα 353 εκ. ευρώ. Ήδη τα στοιχεία για την εκτέλεση του προϋπολογισμού για το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2013 έδειξαν μείωση των συνολικών εσόδων από τον ΦΠΑ στα πετρελαιοειδή στα 2,04 δισ., από 2,35 δισ. για το αντίστοιχο ενδεκάμηνο του 2012, δηλαδή καθαρή υποχώρηση κατά 346 εκ.

Αναλόγως πτωτική ήταν η πορεία των εσόδων από τον ειδικό φόρο καταναλώσεως, τα οποίο υποχώρησαν στα 3,821 δισ. από 4,059 δισ. του ενδεκαμήνου του 2012, δηλαδή μειώθηκαν κατά 238 εκ.

Εν ολίγοις, η συνολική υποχώρηση των εισπράξεων από τους φόρους στα πετρελαιοειδή για το ενδεκάμηνο ανήλθε στα 584 εκ., ή ποσοστό 9,11%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012. Σε σύγκριση με το ενδεκάμηνο του 2011, τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα, αφού η υποχώρηση ανέρχεται σε 1,094 δισ., ή ποσοστό 15,81%.

Αλλά και σε σχέση με τους τελικούς δημοσιονομικούς στόχους, η πρόβλεψη για έσοδα 6,6 δισ. ευρώ από τη φορολογία καυσίμων για το σύνολο του έτους είναι καταδικασμένη σε διάψευση, αφού για να επιβεβαιωθεί θα πρέπει οι εισπράξεις από τους δύο φόρους μαζί να ανήλθαν τον Δεκέμβριο στα 800 εκ. – πράγμα μάλλον απίθανο. Έτσι, η συνολική καθαρή υποχώρηση των εσόδων (του ενδεκάμηνου 2012-2013) από αυτή την πηγή φαίνεται να ανέρχεται σε περίπου 0,6 δισ.
Με άλλα λόγια, η ελληνική κοινωνία υπέστη μια μεγάλη αναστάτωση προκειμένου, όχι να επιτευχθεί ένα θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα, αλλά αντιθέτως να υπάρξει και δημοσιονομική ζημία!

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ

Όσο για το απροσδόκητο περιβαλλοντικό κόστος, τα πράγματα μιλούν μόνα τους, τουλάχιστον στους κατοίκους του Λεκανοπεδίου και των άλλων μεγάλων αστικών συγκροτημάτων. Η αιθαλομίχλη δηλητηριάζει το περιβάλλον και πλήττει άμεσα την δημόσια υγεία, καθιστώντας το φορολογικό μέτρο απολύτως αρνητικό.

Αξίζει εδώ να σημειώσουμε ότι η κυβέρνηση κατά παράβαση της κοινοτικής νομοθεσίας (Οδηγία 2008/50), διπλασίασε και τριπλασίασε (ΚΥΑ 23/12/2013) τα όρια αιθαλομίχλης από 50 μικρογραμμάρια σε οριακή τιμή σε 100 και 150 μικρογραμμάρια ως μέση τιμή και όχι ως μέγιστη που όταν αυτή ξεπεραστεί τότε θα παρέχεται το δωρεάν ρεύμα. Με απλά λόγια η κυβέρνηση όρισε αυθαίρετα και αντιεπιστημονικά πολύ υψηλά όρια στις τιμές των αιωρούμενων μικροσωματιδίων τάζοντας δωρεάν ρεύμα σ΄αυτές τις τιμές, παίζοντας έτσι με τη δημόσια υγεία. ( τα μικροσωματίδια σχετίζονται με την αυξημένη θνησιμότητα και νοσηρότητα από νοσήματα των πνευμόνων και καρδιαγγειακά, σε βραχυχρόνια έκθεση, ενώ σε μακροχρόνια έκθεση αυτά επιβαρύνονται πολύ περισσότερο.

ΥΛΟΤΟΜΙΑ

Όμως το θέμα δεν σταματά εδώ, υπάρχει και μία άλλη παράμετρος με την προσφυγή πολλών νοικοκυριών στην ξυλεία ως καύσιμη ύλη για θέρμανση αυτή της ραγδαίας αύξησης της παράνομης υλοτομίας.

Το φαινόμενο δεν μπορεί να ποσοτικοποιηθεί, αλλά φαίνεται ότι έχει αποκτήσει μεγάλες διαστάσεις. Εάν αυτό συνεχιστεί, οι συνέπειες για τα δάση θα είναι καταστροφικές. Το μέτρο θα έχει έτσι συμβάλει και στην ερημοποίηση του εδάφους, με μη αναστρέψιμες συνέπειες.

Το ζήτημα, λοιπόν, δεν είναι, εάν ένα εισπρακτικό μέτρο δημιουργεί πίεση στους πολίτες, αλλά εάν τα εναλλακτικά μέτρα θα είχαν μεγαλύτερο ή μικρότερο κοινωνικό κόστος και εάν θα επηρέαζαν περισσότερο ή λιγότερο αρνητικά τα κίνητρα για παραγωγική δραστηριότητα, που είναι και το μεγάλο ζητούμενο της εποχής.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

Είναι αντιαναπτυξιακό μέτρο; Φυσικά και ναι. Γιατί το πετρέλαιο σαν ύλη κίνησης εργοστασίων, μικρότερων παραγωγικών επιχειρήσεων, αλλά και στην αγροτική παραγωγή αυξάνει το κόστος παραγωγής, με αποτέλεσμα τα προϊόντα μας να μην είναι ανταγωνιστικά στο διεθνές εμπόριο και να χάνονται αγορές από την μια και από την άλλη να έχουμε παραγωγούς μέσα στην απελπισία οι οποίοι π.χ στη αγροτική παραγωγή να αφήνουν τα χωράφια ανεκμετάλλευτα γιατί το κόστος σε σχέση με την τιμή πώλησης είναι το ένα και το αυτό.

Εν όψει των ανωτέρω, είναι πρόδηλο ότι η φορολογική πολιτική για το πετρέλαιο θέρμανσης δεν διαθέτει δικαιολογητική βάση ούτε κοινωνικοπολιτική νομιμοποίηση. Πέραν της έλλειψης αποτελεσματικότητας, την χαρακτηρίζουν η απουσία συστηματικής προσέγγισης κατά τον σχεδιασμό, η πρόσδεση σε αυθαίρετες υποθέσεις εργασίας που δεν επιβεβαιώνονται από τα εμπειρικά δεδομένα, η απουσία σύνθετης αντίληψης για τις έμμεσες συνέπειες, αλλά και η άρνηση παραδοχής και διόρθωσης των σφαλμάτων.

Στο πλαίσιο των έκτακτων συνθηκών που βιώνει ο τόπος, η τεχνική, νομοθετική και διοικητική ποιότητα του σχεδιασμού και της εκτέλεσης της δημόσιας πολιτικής αποτελεί προϋπόθεση για την κοινωνική αποδοχή του προγράμματος προσαρμογής. Οι σπουδαίοι διακηρυκτικοί στόχοι ή οι καλές προθέσεις δεν αρκούν. Χρειάζεται και η τεχνική επάρκεια και αποτελεσματικότητα, έτσι ώστε οι θυσίες των πολιτών να μην καθίστανται αντιπαραγωγικές και, για τον λόγο αυτό, αδικαιολόγητες. Επιλογές όπως η συγκεκριμένη δυναμιτίζουν τις σχέσεις πολίτη και κράτους, υπονομεύουν την κυβερνητική αξιοπιστία και αποτελούν την εύλογη αφετηρία για κοινωνική απαξίωση του προγράμματος, αλλά δεν βοηθά και στην παραγωγική οικονομική ανάπτυξη του τόπου που τόσο διακηρύττουν.

Εν τούτοις, αντί το αποτυχημένο φορολογικό μέτρο να αναθεωρηθεί στη βάση του, προτείνονται τώρα εκ των ενόντων «διορθώσεις», οι οποίες χαρακτηρίζονται από παρεμφερή σχεδιαστική προχειρότητα, έλλειψη συστηματικής προσέγγισης, αλλά και αδιαφορία για την σώρευση των οικονομικών στρεβλώσεων και του διαχειριστικού κόστους των μέτρων.

ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Συγκεκριμένα, η πρόταση του υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής για μείωση της τιμής της ηλεκτρικής ενέργειας τις ημέρες της έντονης παρουσίας αιθαλομίχλης διακρίνεται από τα χαρακτηριστικά εκείνα, που στην τόσο κρίσιμη παρούσα συγκυρίας θα έπρεπε να έχουν εγκαταλειφθεί.

Το εν λόγω μέτρο αποτελεί μια χαρακτηριστικά «συμβολική», αλλά κενή περιεχομένου απάντηση στο περιβαλλοντικό πρόβλημα. Πρώτον, δεν είναι σαφής η τεχνική δυνατότητα εφαρμογής της «ιδέας», οι δε συζητούμενες εναλλακτικές (όπως, για παράδειγμα, η αναλογική κατανομή της κατανάλωσης στις ημέρες της χρεωστικής περιόδου, με αφαίρεση ποσοστού που αναλογεί στις συγκεκριμένες ημέρες) αποτελούν προϊόν ακραίου αυτοσχεδιασμού.

Και δεύτερον, η «λύση» αφορά μόνον την αντιμετώπιση ακραίων καταστάσεων, δηλαδή, φαινομένων υψηλότατης συγκέντρωσης σωματιδίων στην ατμόσφαιρα (άνω των 150 μικρογραμμαρίων ανά κυβικό μέτρο), ενώ δεν αντιμετωπίζει την χρόνια επανάληψη καταστάσεων πολύ υψηλότερης του κανονικού συγκέντρωσης σωματιδίων, που μπορεί να μην ξεπερνά το ακραίο όριο, αλλά δεν παύει να υπονομεύουν την υγεία των πολιτών. Δηλαδή, το κράτος προτείνει ημίμετρα για την μερική αντιμετώπιση ενός προβλήματος που το ίδιο δημιουργεί! Και μάλιστα, προτείνοντας μέσα που, απ' ότι φαίνεται, είναι τεχνικώς ανέφικτα ή αλυσιτελή!

Από οικονομικής σκοπιάς, πάλι, δεν έχει εξηγηθεί, πώς και από ποιόν θα αναληφθεί το κόστος της προτεινόμενης «παροχής» στους πολίτες. Θα μετακυλιστεί στον προμηθευτή ενέργειας, δηλαδή, στην ΔΕΗ; Ή ίσως θα αποζημιωθεί η ΔΕΗ από το πρωτογενές πλεόνασμα, έτσι ώστε να διασπαθίζεται το μεγάλο επίτευγμα της συνολικής οικονομικής πολιτικής για να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα;

Γενικότερα, είναι άκρως παράδοξο να αποθαρρύνεται η χρήση από τα νοικοκυριά της πρώτης ύλης (πετρέλαιο), αλλά να καλύπτονται οι έτσι προκύπτουσες ανάγκες με σύνθετο προϊόν, για την παραγωγή του οποίου χρησιμοποιείται η ίδια πρώτη ύλη, αλλά και σημαντικοί πρόσθετοι πόροι (ηλεκτρισμός).

Εν όψει των ανωτέρω, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι (και αυτό) το φορολογικό μέτρο πρέπει να αναθεωρηθεί αμέσως και εκ βάθρων. Η εμμονή στο μέτρο δεν μπορεί να αποδοθεί στις «μνημονιακές υποχρεώσεις» της χώρας, ούτε είναι «μονόδρομος». Αντιθέτως, πρόκειται για αυτοϋπονόμευση των ίδιων των φορέων του προγράμματος προσαρμογής!

ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ – ΔΗΜΟΙ - ΣΧΟΛΙΚΑ ΚΤΗΡΙΑ

Όμως το πρόβλημα της θέρμανσης και του μεγάλου κόστους δεν κτυπά μόνο τα νοικοκυριά, αλλά και τους δήμους και κατ΄επέκταση τις σχολικές μονάδες, όπου για να ζεσταθούν δημόσια κτήρια όπως τα σχολεία δαπανώνται πολύ περισσότερα χρήματα απ΄ ότι πριν της εφαρμογή του μέτρου, με αποτέλεσμα οι δήμοι λόγω και του ότι όλοι βρίσκονται στο ''κόκκινο΄΄ στα οικονομικά τους, να μην μπορούν να ανταποκριθούν στο κόστος και να έχουμε ειδικά στα σχολεία το καλοριφέρ να ανάβει για λιγότερες ώρες, το κτήριο να κρυώνει γρήγορα και τους μαθητές αντί να κάνουν μάθημα, να προσπαθούν μαζί με τους καθηγητές τους να βρουν τρόπους να ζεσταθούν, με μια επικίνδυνη γρίπη να καραδοκεί και να προσβάλει παιδιά.

Φυσικά για όσους θέλουν να απαντήσουν στο ερώτημα ''Αν υπάρχει Θεός΄΄, εγώ απαντώ ότι ΝΑΙ ΥΠΑΡΧΕΙ γιατί δύο χρόνια που εφαρμόζεται το μέτρο οι χειμώνες είναι μια παρατεταμένη περίοδο αλκυονίδων ημερών αποφεύγοντας έτσι τα χειρότερα.

Κλείνοντας θα πρέπει να εστιάσουμε στα εξής:

- Από οικονομικής και εισπρακτικής πλευράς το μέτρο όχι μόνο δεν απέδωσε, αλλά έφερε οικονομική ζημιά στα Έσοδα του κράτους

- Έφερε ένα πρόσθετο κόστος από την μείωση της τιμής ρεύματος λόγω αιθαλομίχλης που θα το πληρώσουμε εμείς.

- Δημιουργήθηκε μια κοινωνική αναστάτωση

- Δημιουργήθηκαν μεγάλα προβλήματα τα οποία οδήγησαν πολλές επιχειρήσεις πετρελαιοειδών στο κλείσιμο.

- Είχαμε θανάτους ακόμη και παιδιών (λόγω αναθυμιάσεων) από την καύση ξύλων και φωτιές στα σπίτια.

Για όλα αυτά δεν υπάρχει ευθύνη; Δεν ευθύνεται κανείς; Δεν πρέπει να τιμωρηθεί κανείς; Δεν υπάρχουν εισαγγελείς που θα πρέπει να δραστηριοποιηθούν για την τιμωρία των υπευθύνων;

Ο κ. Στρουρνάρας δεν είναι βουλευτής (φυσικά προστατεύεται ως υπουργός), αλλά δεν μπορεί μια ομάδα να τον μηνύσει και να τον καθίσει στο σκαμνί, ακόμη και σήμερα, για την οικονομική ζημιά στο κράτος, για τους θανάτους που προήλθαν από την πολιτική που ακολούθησε στο θέμα του ειδικού φόρου στο πετρέλαιο, για την περιουσίες που καταστράφηκαν (φωτιές στα σπίτια-κλείσιμο επιχειρήσεων);

Εμείς από αυτό το βήμα δεν πρέπει να ζητήσουμε μόνο την κατάργηση του ειδικού φόρου, αλλά και την παραδειγματική τιμωρία των υπευθύνων, είτε από τη δικαστική οδό, είτε από την πολιτική οδό. Είναι για όλους μας μια πράξη ευθύνης απέναντι σ΄εμάς, στο μέλλον των παιδιών μας, στο μέλλον της χώρας μας.

Σαν δίκτυο για αυτό το θέμα ως πρώτη κίνηση βρισκόμαστε στο στάδιο υλοποίησης της συλλογής ηλεκτρονικών υπογραφών οι οποίες μετά από ένα ικανοποιητικό αριθμό θα δοθούν στους δήμους και θα κατατεθούν και στη βουλή. Σύντομα θα ανακοινωθεί μέσω του blog μας πως θα μπορείτε να ψηφίζετε.

Αλλά δεν θα σταματήσουμε εδώ, θα πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες γιατί φθάνει ποια με το καθεστώς της ατιμωρησίας τους. Φθάνει ποια, να τιμωρείται ο απλός πολίτης για το ποσό των 300 ευρώ και αυτοί χάνοντας εκατομμύρια ευρώ έσοδα, να μένουν ατιμώρητοι. Η πραγματική δημοκρατία θα πρέπει να επαινεί, αλλά θα πρέπει κα να τιμωρεί.

Το Δικαστικό Μέγαρο

Για το Δικαστικό Μέγαρο μίλησε ο Λάζαρος Κουμπουλίδης: "Περί τα τέλη της προηγούμενης χρονιάς έκλεισε η συμφωνία πώλησης για τα 28 πρώτα ακίνητα-φιλέτα του Ελληνικού Δημοσίου που είχαν ενταχθεί στη λίστα του ΤΑΙΠΕΔ προς "αξιοποίηση" προς τις εταιρίες Eurobank Properties και Εθνική Πανγγαία. Και δεν μιλάμε για αχρησιμοποίητα αγροτεμάχια, αλλά για Δημόσια κτίρια, όπως αυτά των υπουργείων Εσωτερικών, Δικαιοσύνης, Υγείας, Πολιτισμού, ης Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής αλλά και κτίρια της Βορείου Ελλάδος, όπως το Αρχηγείο Αστυνομίας Θεσσαλονίκης, η Αστυνομική Διεύθυνση Σερρών και η Δ.Ο.Υ. Αλεξανδρούπολης.

Η πώληση των κτιρίων αυτών έγινε σε αξία πολύ μικρότερη της πραγματικής και συγκεκριμένα μόλις 261,3 εκατ. Ευρώ, η οποία είχε θεωρηθεί από το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ ως ιδιαίτερα επιτυχημένη όσον αφορά το τελικό ύψος του τιμήματος! Για να αντιληφθούμε την τάξη μεγέθους, αξίζει να σημειωθεί ότι το αδιάθετο ποσό για επίδομα θέρμανσης είναι 400εκ ευρώ! Είναι προφανές ότι οι νέοι ιδιοκτήτες με ενοίκια που θα εισπράττουν από το Ελληνικό Δημόσιο θα κάνουν απόσβεση του κεφαλαίου τους στα πρώτα 10 χρόνια μίσθωσης και για τα επόμενα... 100 θα εισπράττουν κέρδη σε βάρος του Ελληνικού λαού!

Και να 'ταν μόνο αυτό: Η μεν Πανγγαία της Εθνικής με χαρτοφυλάκιο ακινήτων αξίας πλέον σχεδόν 1 δις μετά την ενθυλάκωση του ενός «πακέτου» δημοσίων ακινήτων, πουλήθηκε στην ισραηλινών συμφερόντων ολλανδική εταιρεία Invel, με ιδιοκτήτη τον εμφανιζόμενο ως πλουσιότερο άνθρωπο του Ισραήλ. Επιπλέον η Εθνική χορήγησε η ίδια στην Invel ως δάνειο το μισό αντίτιμο για ν' αγοράσει η Invel την θυγατρική της Εθνική Πανγγαία..., τη στιγμή που η Εθνική χορηγεί δάνεια σε ελληνικές επιχειρήσεις, ακόμη και σε υγιείς εξαγωγικές, με το «σταγονόμετρο»...

Η δε Eurobank Properties με το δεύτερο «πακέτο» δημοσίων ακινήτων, πουλήθηκε ήδη στo καναδικό fund Fairfax...

Στις 8 Ιανουαρίου 2014 κοινοποιήθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ πράξη του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την οποία κωλύεται προσωρινά η υπογραφή της σύμβασης πώλησης και μίσθωσης των δύο χαρτοφυλακίων των 28 συνολικά ακινήτων, γεγονός το οποίο αφήνει μια «ελπίδα φωτός» για το ρόλο και την αποτελεσματικότητα που μπορεί να έχει η Ελληνική Δικαιοσύνη, ως ανάχωμα στο προκλητικό ξεπούλημα της χώρας.

Και έπεται συνέχεια: η θυγατρική της Lufthansa, Lufthansa Consulting, είναι ο επίσημος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση των ελληνικών αεροδρομίων υπέρ της «μαύρης τρύπας» του χρέους και του ειδικού λογαριασμού των δανειστών στην Τράπεζα της Ελλάδας. Το γεγονός αυτό όμως δεν εμποδίζει τυχόν «εκδήλωση ενδιαφέροντος» της Lufthansa για τα αεροδρόμια!!!

Από τον Απρίλιο του 2013 και συγκεκριμένα την ημέρα εγκαινίων του νέου Δικαστικού Μεγάρου από τον Υπουργό Δικαιοσύνης, ως ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΒΕΡΟΙΑΣ δημοσιοποιήσαμε την ένταξη των δύο κτιρίων μας, του πρώην Δικαστικού Μεγάρου στην πλατεία Ωρολογίου και του νυν Δικαστικό Μέγαρο Βέροιας στην είσοδο της πόλης, στα προς "αξιοποίηση" της λίστας του ΤΑΙΠΕΔ. Από τότε παρεμβαίνουμε διαρκώς για το ζήτημα, με συνεχείς δημοσιεύσεις στο τοπικό έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο.

To Μάιο του 2013, διοργανώσαμε εκδήλωση ενημέρωσης στην αίθουσα του Δικηγορικού Συλλόγου, έχοντας νωρίτερα ενημερώσει τους πολίτες με διανομή χιλιάδων ενημερωτικών φυλλαδίων στο κέντρο της Βέροιας και τα καταστήματα και με ραδιοφωνικές συνεντεύξεις και δημοσιεύματα. Λόγω της συγκεκριμένης κινητοποίησης στις 20 Μαΐου 2013 εκτάκτως το Δημοτικό Συμβούλιο Βέροιας εξέδωσε σχετικό ψήφισμα. Κατόπιν αυτής της εκδήλωσης και σχετικού αιτήματος μας προκαλέσαμε τον Ιούνιο 2013 απόφαση της Τοπικής Κοινότητας Βέροιας, το οποίο με απόφαση του ζήτησε από το Δημοτικό Συμβούλιο Βέροιας να ζητηθεί αρμοδίως η χρήση του πρώην Δικαστικού Μεγάρου για διαπολιτισμική χρήση, που είχε ως αποτέλεσμα την έκδοση απόφασης τον Ιούλιο από το Δημοτικό Συμβούλιο Βέροιας, για κατάθεση επερωτήσεων από βουλευτές, συλλογή υπογραφών, Συγκρότηση διαπαραταξιακής Επιτροπής και Παλλαική Συγκέντρωση στην Πλατεία Ωρολογίου, αλλά παρά την παρέλευση μεγάλου χρονικού διαστήματος, δεν έγινε τίποτα από τα παραπάνω, αλλά κυρίως δεν πήρε το Δημοτικό Συμβούλιο απόφαση για τη χρήση του κτιρίου.
Ενώ λοιπόν φαίνεται ξεκάθαρα πως πλησιάζει η ώρα της πώλησης των δύο κτιρίων, δεν προχώρησε το Δημοτικό Συμβούλιο τη διαδικασία διεκδίκησης με έκδοση θεσμικά σχετικής απόφασης, μεταθέτοντας την ευθύνη της διεκδικητικής δραστηριότητας στους φορείς, στους βουλευτές και στους πολίτες, με αποτέλεσμα το θέμα να έχει περιέλθει σε τέλμα.

ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΟΥΤΩΝ

ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΔΡΑΣΗΣ ΦΟΡΕΩΝ ΗΜΑΘΙΑΣ ΖΗΤΟΥΜΕ

1ον Να ληφθεί απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βέροιας στην επόμενη συνεδρίαση του για αποστολή αρμοδίως αιτήματος για να απενταχθούν το πρώην και νυν Δικαστικό Μέγαρο από τη λίστα του ΤΑΙΠΕΔ και να ζητήσει την κατά χρήση αρχικά παραχώρηση του πρώην Δικαστικού Μεγάρου για Πολιτιστική χρήση από το Δήμο Βέροιας, σύμφωνα με την υπ' αριθμόν 97/17-6-2013 ομόφωνη απόφαση της Δημοτικής Κοινότητας Βέροιας, σε εκτέλεση του ψηφίσματος του ίδιου του Δημοτικού Συμβουλίου (αρ. Απόφ. 261/2013)

2ον Να μεριμνήσει για την προσωρινή παραχώρηση του πρώην Δικαστικού Μεγάρου για την τακτική χρήση του από Συλλόγους και Φορείς του Δήμου μας, με τη διενέργεια πολιτιστικών και άλλων εκδηλώσεων, ώστε να κρατηθεί το κτίριο «ζωντανό» και να αποκτήσει περιεχόμενο και το αίτημα για την τελική του παραχώρηση στο Δήμο μας".