Βέροια: Συμβουλές για να μειώσουν τα βερεσέδια άκουσαν μέλη του Επιμελητηρίου

ΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

gioblakis epimelitirio

Απλές και πρακτικές λύσεις για να εισπράττουν οι επαγγελματίες τα...βερεσέδια από κακοπληρωτές πελάτες παρουσίασε την Τετάρτη στα μέλη του Επιμελητηρίου ο Σύμβουλος Επιχειρήσεων Ευάγγελος Α. Γιομπλιάκης, Μ.Β.Α.

Ο εισηγητής τόνισε ότι ο στόχος είναι να μειωθούν τα βερεσέδια, διότι να εξαλειφθούν δεν γίνεται, χωρίς να χαθούν πελάτες. "Ο μόνος που μπορεί να εισπράξει χρήματα για εσάς, είναι ο δικηγόρος και κανένας άλλος" σημείωσε και προέτρεψε τους επαγγελματίες όταν υποψιάζονται ότι ένας πελάτης δεν είναι αξιόπιστος να μην διστάσουν να τον στείλουν σε ανταγωνιστή.

"Ο οικογενειακός χαρακτήρας των επιχειρήσεων δημιουργεί οικειότητες" σημείωσε ο εισηγητής και πρότεινε τους επαγγελματίες να μην μπερδεύει το φιλότιμο με την δουλειά και να αναθέτουν σε άλλον (υπάλληλο της επιχείρησης) την είσπραξη. "Τα ανοιχτά υπόλοιπα εμείς τα δημιουργούμε και εμείς έγκαιρα μπορούμε να τα περιορίσουμε. Μην δεχθείτε ποτέ ότι οι άλλοι δεν έχουν χρήματα. Άλλο δεν έχουν άλλο δεν διαθέτουν. Αν δεν έχει ο οφειλέτης δεν μπορείς να λάβεις. Αν όμως έχει, σημαίνει ότι δεν είσαι μέσα στις προτεραιότητές του. Φροντίστε η απαίτηση σας να έρθει σε πρώτη προτεραιότητα. Και μην υποκύψετε στον εκβιασμό ότι θα χάσετε όλους τους πελάτες" σημείωσε.

Ο εισηγητής είπε ότι όσο περνά ο χρόνος είναι εις βάρος του πιστωτή και πρόσθεσε ότι κανείς οφειλέτης δεν μαρτυρά έγκαιρα ότι δεν πάει καλά. Πρέπει οι πιστωτές έγκαιρα να λάβουν τα μέτρα τους. Ανέφερε ακόμη ότι οι κακοπληρωτές αναζητούν την αχίλλειο πτέρνα του πιστωτή και χρησιμοποιούν μεθόδους όπως το φιλότιμο και το κέρδος που μπορεί να αποκομίσει ο πιστωτής από μια μεταξύ τους συναλλαγή με στόχο να μην πληρώσουν. Συμπλήρωσε ακόμη ότι «μια πώληση ολοκληρώνεται μόνο όταν μπαίνουν τα χρήματα στο ταμείο αφού επιταγές πέραν των τεσσάρων μηνών θεωρούνται ανεπίδεκτες είσπραξης. Μέχρι τότε θεωρείται οικειοθελής δωρεά».

Αναφερόμενος στα λάθη των εισπράξεων είπε ότι ο πιστωτής δεν ζητά αμέσως τα χρήματα (θα πρέπει οι επαγγελματίες να εκπαιδεύσουν ένα μέλος της επιχείρισης γι αυτό το λόγο), δεν παρακινεί τον οφειλέτη να πληρώσει την οφειλή με έκπτωση έγκαιρης εξόφλησης, δεν καθιερώνει ρεαλιστικούς όρους εξόφλησης, δεν ελέγχει καθημερινά την ταμειακή ροή (ρευστότητα), δέχεται ακάλυπτες υποσχέσεις / επιταγές και παραβλέπει τα μικρά ποσά. "Αν τα ανοιχτά υπόλοιπα είναι αναγκαίο κακό, η διόγκωσή τους οφείλεται στην κακή διαχείριση του πιστωτή" σημείωσε ο εισηγητής.

Η είσπραξη σχετίζεται με την οργάνωση εσωτερικά, την διαχείριση σχέσεων και το παιχνίδι αριθμών (κάπου χάνεις, κάπου κερδίζεις) είπε ο εισηγητής και πρόσθεσε ότι το 20% των οφειλετών χρωστά το 80% των οφειλών.

Ο εισηγητής πρότεινε στους επαγγελματίες να παρακολουθούν από κοντά τις οφειλές και να κάνουν τον οφειλέτη να το νιώσει αυτό. "Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο. Βρείτε τον τρόπο και μην φοβάστε μην χάσετε πελάτες" είπε ο εισηγητής και πρότεινε στους επαγγελματίες να επιμείνουν στην είσπραξη είτε με τηλέφωνα, είτε με επιστολές είτε με επιτόπιες επισκέψεις. "Όπως ο αναβάτης πρέπει να τραβήξει τα γκέμια για να καταλάβει το άλογο ποιος είναι το αφεντικό, το ίδιο πρέπει να κάνει και ο πιστωτής" τόνισε ο εισηγητής.

Αναφορικά με τις δικαιολογίες των οφειλετών, ο εισηγητής είπε ότι θα πρέπει να βρουν τρόπο οι πιστωτές να τις αντιμετωπίζουν.