ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΛΛΑΔΑ
Από τον ΣΥΡΙΖΑ Ημαθίας ανακοινώθηκαν τα εξής: "Η κυβέρνηση κατέθεσε στη Βουλή και συζητείται αυτή τη βδομάδα το νομοσχέδιο για την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας). Στόχος τους είναι η σχετική συζήτηση να ολοκληρωθεί μέσα σε 3 μόνο συνεδριάσεις της αρμόδιας επιτροπής παραγωγής και εμπορίου και αμέσως μετά το νομοσχέδιο να ψηφιστεί από την ολομέλεια της Βουλής. ΝΔ και ΠΑΣΟΚ Στοχεύουν μέσα από διαδικασίες εξπρές που ακυρώνουν κάθε έννοια κοινοβουλευτικού και κοινωνικού ελέγχου να ξεπουλήσουν μέσα σε λίγες μέρες μια από τις βασικότερες δημόσιες υποδομές που στήθηκε μετά από θυσίες δεκαετιών του ελληνικού λαού!
Ο ΑΔΜΗΕ (100% θυγατρική εταιρεία του Ομίλου ΔΕΗ Α.Ε.) είναι:
Η ραχοκοκαλιά της ΔΕΗ και του ηλεκτρικού συστήματος της Ελλάδας ,καθώς συνδέει τις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής με τους Υ/Σ διανομής και τον τελικό καταναλωτή. Ταυτόχρονα ο ΑΔΜΗΕ διαχειρίζεται το σύνολο σχεδόν των μηχανισμών χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας , ενώ είναι υπεύθυνος για τη διενέργεια του διασυνοριακού εμπορίου.
Στρατηγική Εθνική Υποδομή. Θεμέλιο για την Εθνική Άμυνα και την Ασφάλεια της πατρίδας μας. Οι δυο χούντες της 7ετίας, πρώτα κατέλαβαν το Εθνικό Κέντρο Ελέγχου Ενέργειας (στο Ρουφ τότε) και μετά τη Βουλή. Το ΝΑΤΟ στη Γιουγκοσλαβία, πρώτα βομβάρδισε το αντίστοιχο Κέντρο Ελέγχου Ενέργειας και μετά τα αεροδρόμια και τους άλλους στρατηγικούς στόχους.
Στρατηγική Εθνική Υποδομή για την οικονομική και παραγωγική της ανάπτυξη. Εξασφαλίζει τον απρόσκοπτο εφοδιασμό κάθε παραγωγικής δραστηριότητας με ηλεκτρικό ρεύμα και επιδρά στην τελική τιμή κάθε προϊόντος και υπηρεσίας.
Στρατηγική Εθνική Υποδομή, χτισμένη 60 χρόνια από τον ελληνικό λαό, για να διασφαλίζει την ηλεκτροδότησή του, όρος για την κοινωνική του ευημερία και τη συμμετοχή του στα αγαθά του σύγχρονου πολιτισμού.
Σε ό,τι αφορά την Ευρωπαϊκή πραγματικότητα, και μάλιστα σε αγορές πλήρως απελευθερωμένες:
Στις Σκανδιναβικές χώρες (Δανία, Σουηδία, Νορβηγία και Φινλανδία) τα δίκτυα ανήκουν σε ανεξάρτητες αλλά 100% κρατικές επιχειρήσεις των οποίων οι μετοχές ανήκουν είτε στο υπουργείο Οικονομικών είτε στα Δημόσια Ασφαλιστικά Ταμεία. Η κρατική ιδιοκτησία των δικτύων μεταφοράς είναι Συνταγματικά κατοχυρωμένη. Τα δίκτυα μεταφοράς είναι κρατικά στις περισσότερες Ανατολικοευρωπαϊκές χώρες (Πολωνία, Τσεχία, Σλοβακία, Ουγγαρία), με ή χωρίς Συνταγματική κατοχύρωση.
Σε χώρες όπως η Γαλλία αλλά και στους δύο μεγαλύτερους διαχειριστές του Γερμανικού συστήματος, τα δίκτυα ανήκουν σε επιχειρήσεις που είναι θυγατρικές καθετοποιημένων εταιριών και οι οποίες τελούν υπό άμεσο κρατικό έλεγχο (υπουργείο οικονομικών ή τοπική Αυτοδιοίκηση) σε ποσοστό άνω του 90%.
Σε ποιες χώρες εκποιούνται τα δίκτυα; Σε όσες κηδεμονεύονται από δανειστές και από μνημόνια! Αλλά ακόμα κι εκεί, οι αντίστοιχες κυβερνήσεις φαίνεται να αντιλαμβάνονται στοιχειωδώς τους τεράστιους κινδύνους που συνεπάγεται η ιδιωτικοποίηση τέτοιων στρατηγικών υποδομών κι εταιρειών. Για παράδειγμα στην Ιρλανδία, η κυβέρνηση ακύρωσε την πώλησή τους, παρά κι ενάντια στις «μνημονιακές υποχρεώσεις» της.
Οι δαπάνες του ΑΔΜΗΕ καλύπτονται αποκλειστικά από τους καταναλωτές , με επιτόκιο απόδοσης 8%. Η εμπορική αξία των παγίων του και της πληθώρας πανάκριβου εξοπλισμού που αξιοποιεί εκτιμάται σε τρέχουσες τιμές σε περισσότερα από €8 δις €. Αυτή την εθνική υποδομή, περιουσία του ελληνικού λαού, επιδιώκουν να εκποιήσουν για 400-450 εκ. €!
Η πώληση του ΑΔΜΗΕ θα στερήσει την εθνική οικονομία από μια σταθερή και σημαντικού μεγέθους δημόσια επένδυση και το ελληνικό δημόσιο από ένα σταθερό και σίγουρο έσοδο. Εν όψει της εκποίησης του ΑΔΜΗΕ, λαμβάνεται πρόνοια ώστε τα κέρδη του ιδιώτη να είναι όχι μόνο εξασφαλισμένα, μα και αυξημένα. Η ΡΑΕ προκρίνει την αύξηση του επιτοκίου απόδοσης από 8% σε 11- 13%.
Επομένως ο νέος ιδιοκτήτης του ΑΔΜΗΕ, θα έχει εξασφαλισμένο ένα εγγυημένο και διόλου ευκαταφρόνητο κέρδος χωρίς κανένα επενδυτικό ρίσκο, το οποίο θα εισπράττει από τα νοικοκυριά.
Οι καταναλωτές, η βιομηχανία και η χώρα ολόκληρη θα βρίσκεται ουσιαστικά σε ομηρία από τα ιδιωτικά συμφέροντα που θα κατέχουν και θα εκμεταλλεύονται το μονοπώλιο των δικτύων μεταφοράς, τη στρατηγικότερη εθνική υποδομή μας. Οι εργαζόμενοι δεν θα αντιμετωπίζονται ως άνθρωποι, αλλά ως κόστος που πρέπει να ελαχιστοποιηθεί , με δεδομένο το νομικό οπλοστάσιο των μνημονίων, που καταλύει κάθε έννοια συλλογικής σύμβασης.
Για τον ΣΥΡΙΖΑ, το ζήτημα της προστασίας της δημόσιας περιουσίας και της αξιοποίησής της προς όφελος του ελληνικού λαού για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας είναι κομβικό.
Ο ΣΥΡΙΖΑ θα στηρίξει με όλες του τις δυνάμεις τη συγκρότηση, με πυρήνα τους εργαζόμενους του ΑΔΜΗΕ και της ΔΕΗ, ενός ευρύτατου μετώπου που θα περιλαμβάνει όλους όσοι θα πληγούν και τους φορείς τους, όπως συνδικάτα, ΟΤΑ, ενώσεις καταναλωτών, ενώσεις επαγγελματιών και επιχειρηματιών, αγροτικούς συλλόγους.
Η ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΘΝΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΓΑΘΟ. ΜΟΝΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ. Ο ΑΔΜΗΕ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ".