ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΛΛΑΔΑ
Έπειτα και από διαχρονικό αίτημα των μεταφορέων για την ανάγκη τροποποίησης του υφισταμένου θεσμικού πλαισίου, προκειμένου να αρθούν οι πολλαπλές δυσχέρειες που προκαλούσε στους μεταφορείς η εφαρμογή των Νόμων 3887/10 και 4038/12, οι οποίες και αναφέρονται στην απελευθέρωση του επαγγέλματος τους, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θεσμοθετεί με την επικείμενη ψήφιση του νέου Σχεδίου Νόμου «Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων και άλλες διατάξεις» τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις προς αυτή την κατεύθυνση.
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε το γραφείο του βουλευτή Λάζαρου Τσαβδαρίδη, για την θετική εξέλιξη για τους μεταφορείς, ιδιαίτερο ρόλο έπαιξαν οι συνεχείς παρεμβάσεις του Βουλευτή Ημαθίας κ. Λάζαρου Τσαβδαρίδη προς τον Υφυπουργό κ. Μιχαήλ Παπαδόπουλο οι οποίες ξεκινήσανε ήδη από τον περασμένο Μάρτιο με την επίσκεψη που είχε πραγματοποιήσει ο κ. Τσαβδαρίδης συνοδευόμενος από τον Περιφερειακό Σύμβουλο κ. Κώστα Καλαϊτζίδη στον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών κ. Νίκο Σταθόπουλο αναφορικά με την ορθή διευθέτηση αυτού του κρισίμου ζητήματος.
Σύμφωνα με τον Νέο Νόμο και στο άρθρο 18, προβλέπεται ότι:
Παλαιός μεταφορέας χαρακτηρίζεται ΚΑΙ η μεταφορική επιχείρηση που αποκτά για πρώτη φορά φορτηγό ΔΧ μετά τη λήξη της μεταβατικής περιόδου του άρθρου 14 παράγραφος 1 του Νόμου 3887/2010, ΚΑΙ συνιστάται αποκλειστικά από παλαιούς μεταφορείς.
Επίσης, θεωρείται παλαιός μεταφορέας το φυσικό πρόσωπο που αποκτά για πρώτη φορά άδεια φορτηγού ΔΧ είτε λόγω γονικής παροχής, δωρεάς εν ζωή και μεταβίβασης από συγγενή εξʼ αίματος ή εξ αγχιστείας έως βʼ βαθμού, ή σύζυγο, είτε λόγω κληρονομιάς.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν απαιτείται πλέον εγγυητική επιστολή τράπεζας για έκδοση Αδείας Οδικού Μεταφορέα, αλλά απλή βεβαίωση από την Τράπεζα για αντίστοιχο ποσό που υπάρχει κατατεθειμένο σε προσωπικό λογαριασμό του φυσικού προσώπου.