ΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με έναν διαφορετικό τρόπο προσέγγισαν οι μαθητές της γ 'γυμνασίου των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Βέροιας το μάθημα της νεοελληνικής λογοτεχνίας την εβδομάδα που μας πέρασε. Με την παρότρυνση και καθοδήγηση της καθηγήτριας τους κ. Κουτόβα επέλεξαν κάποια από τα κείμενα που διδάχτηκαν φέτος και αφού χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας- επεξεργασίας τα παρουσίασαν στους συμμαθητές τους με τη μέθοδο της δραματοποίησης και του παιχνιδιού ρόλων.
Η επιλογή των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων έγινε με κριτήριο τον αυξημένο βαθμό αυτενέργειας των μαθητών, τη δυνατότητα καλλιέργειας του προβληματισμού, τη δυνατότητα δημιουργικής ανάπλασης και αξιοποίησης του μύθου, της ανάδυσης κοινωνικών και συνεργατικών δεξιοτήτων ενώ παράλληλα συνεκτιμήθηκε το γεγονός ότι αποτελούν ευχάριστους τρόπους µμάθησης που µπορούν να αναζωογονήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία!
Τα τριαντάφυλλα στο παράθυρο, ο Αλέξης Ζορμπάς, το Στο παιδί μου, το Όσο μπορείς, Οι μεγάλοι, Η ομιλία στη Στοκχόλμη αποτέλεσαν την πρώτη ύλη και έμπνευση για τους εξαιρετικά δημιουργικούς μαθητές. Αφαίρεσαν, πρόσθεσαν, ανέτρεψαν, ανέδειξαν, απήγγειλαν, δραματοποίησαν, αλλά σε κάθε περίπτωση πάνω απ' όλα «ζυμώθηκαν» με τα κείμενα, τα βίωσαν με το δικό τους τρόπο και τα παρουσίασαν όπως αυτοί ήθελαν στους συμμαθητές και την καθηγήτριά τους. Άλλωστε, για να παραφράσουμε τον Α. Εμπειρίκο, αυτός είναι ο σκοπός της σχολικής μας ύπαρξης...
Μία υπέροχη εμπειρία με τελικό προϊόν την αλληλεπίδραση μεταξύ πολύ σημαντικών εκπαιδευτικών συνιστωσών : παιχνίδι, προσομοίωση, βιωματική μάθηση, συνεργασία, δημιουργικότητα! Και συνεχίζουμε!