Εβδομάδα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στα Εκπαιδευτήρια Βέροιας

ΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

iev perivallon

Στα Εκπαιδευτήρια Βέροιας η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών περιλαμβάνει δράσεις που ξεφεύγουν από το αμιγώς εκπαιδευτικό- μαθησιακό κομμάτι της σχολικής ζωής. Με αφορμή λοιπόν τη 2η Εβδομάδα του Οκτωβρίου που το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει καθιερώσει ως «Εβδομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης», όλες οι τάξεις των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων εργάστηκαν πάνω σε ένα περιβαλλοντικό θέμα, στοχεύοντας στην καλλιέργεια και ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης των παιδιών αλλά και τη συνειδητοποίηση της σπουδαιότητας δράσεων οικολογικού προσανατολισμού.

Στα πλαίσια της εβδομάδας περιβαντολογικής εκπαίδευσης, τα νήπια των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Βέροιας Ι. Σαφαρίκα – Ι. Μπαρμπαρούση μαζί με τη νηπιαγωγό τους Μ. Σταυριανίδου, έκαναν ζωγραφιές με δέντρα, λουλούδια, πεταλούδες και πουλιά. Στη συνέχεια τις προσάρτησαν πάνω σε ένα κομμάτι φελιζόλ φιλοτεχνώντας έτσι το ιδανικό γι' αυτούς περιβάλλον, στο οποίο τα ζώα και τα φυτά συμβιώνουν αρμονικά με τους ανθρώπους.

Οι μαθητές της Α' Δημοτικού και η δασκάλα τους Ποτουρίδου Γεωργία μετά την ανάγνωση του παραμυθιού της Λίτσας Παναγιωτοπούλου «Ένα συννεφάκι διαδηλώνει», συζήτησαν για τη μόλυνση του περιβάλλοντός μας και προσπάθησαν να δώσουν τις δικές τους λύσεις για την προστασία του. Στο τέλος, το κάθε παιδί ζωγράφισε το δικό του συννεφάκι που διαδηλώνει υπέρ του περιβάλλοντος!

Οι μαθητές της Β΄ Δημοτικού και η δασκάλα τους Κοσκερίδου Στέλλα με αφορμή το παραμύθι της Μαριανίνας Κριεζή «Έκτακτα μέτρα στη Λιλιπούπολη για το νέφος», μίλησαν για τη μόλυνση του περιβάλλοντος και στη συνέχεια ζωγράφισαν χαρακτηριστικές σκηνές από το παραμύθι.

Οι μαθητές της Γ΄Δημοτικού και η δασκάλα τους Ιορδανίδου Ιωάννα έμαθαν για την ανακύκλωση με παιγνιώδη τρόπο καθώς παίζοντας ένα παιχνίδι – quiz πληροφορήθηκαν για τα ανακυκλωμένα υλικά και την οικονομία ενέργειας. Το project ολοκληρώθηκε «ταξιδεύοντας» με μια πορτοκαλάδα, όπου οι μαθητές περιέγραψαν το ταξίδι που κάνει ένα πορτοκάλι μέχρι να φτάσει στα σπίτια μας και επισήμαναν σε κάθε στάδιο τη ρύπανση που προκαλείται στο περιβάλλον. Στο τέλος, έφτιαξαν μια αφίσα με περιβαλλοντικό περιεχόμενο χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά.

Οι μαθητές της Δ' Δημοτικού και η δασκάλα τους Καρλή Κωνσταντίνα καταπιάστηκαν με ένα πιο εξειδικευμένο θέμα στα πλαίσια πάντα της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης. Αναζήτησαν τις βασικές αιτίες μόλυνσης των υδάτων και περιέγραψαν ένα υδάτινο τοπίο όπως ήταν την πρώτη φορά που το επισκέφτηκαν και πως θα ήταν αν κάποια πηγή μόλυνσης το απειλούσε. Ωστόσο δεν σταματήσανε εκεί. Ζωγραφίσανε προτάσεις για να διατηρήσουμε αυτό που με τόσο αγάπη και αφθονία μας προσφέρει η φύση και εμείς έχουμε βαλθεί να το καταστρέψουμε. Τέλος, συντάξανε ένα σουρεαλιστικό νανούρισμα για τα πλάσματα του νερού. Τα λόγια των παιδιών είναι αντιπροσωπευτικά και μας παρακινούν να προστατέψουμε το νερό γιατί είναι το πολυτιμότερο δώρο για τη ζωή μας.

Οι μαθητές της Ε' Δημοτικού και η δασκάλα τους Τουλίκα Ιωάννα επιδόθηκαν σε παιχνίδι ρόλων με θέμα τη βιολογική συσσώρευση των ρύπων και τη χρήση φυτοφαρμάκων. Σκοπός της δραστηριότητας ήταν να κατανοήσουν οι μαθητές με τρόπο ενεργητικό και βιωματικό τη μεταφορά ρυπαντικών ουσιών κατά μήκος της τροφικής αλυσίδας, τις ανάγκες που οδηγούν τον άνθρωπο στη χρήση φυτοφαρμάκων και τις διαταραχές που προξενούνται στο περιβάλλον από την ανεξέλεγκτη χρήση τους.

Οι μαθητές της ΣΤ' Δημοτικού και η δασκάλα τους Χατζηπαναγιωτίδου Ανθή συμμετείχαν σ΄ ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με στόχους γνωστικούς, αλλά και επιδίωξη καλλιέργειας δεξιοτήτων και αλλαγής στάσεων. Ταξιδεύοντας νοερά 100 χρόνια μετά κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της έλλειψης των ορυκτών καυσίμων για την κάλυψη των καθημερινών αναγκών των συσκευών οικιακής χρήσης. Χωρισμένοι σε ομάδες πήραν φακέλους με κάρτες ηλεκτρικών συσκευών (έχοντας γραμμένη την εβδομαδιαία κατανάλωση της κάθε συσκευής) και άρχισαν να αποσύρουν σταδιακά συσκευές λιγότερο απαραίτητες για τη διαβίωσή μας οδηγούμενοι τελικά σ΄ έναν ελάχιστο αριθμό συσκευών. Η δραστηριότητα τελείωσε με συζήτηση και συμπεράσματα που αφορούν την καθημερινή ζωή όλων και τη διαμόρφωση υγιούς συμπεριφοράς προς το περιβάλλον.

Οι δραστηριότητες σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν με γνώμονα την ηλικία των παιδιών και στόχο την ενεργοποίηση του προβληματισμού τους και την ενθάρρυνση υγιών οικολογιών συμπεριφορών στο σχολείο αλλά και το σπίτι.