Καθηγητές αγγλικών: Ζητούν ενίσχυση της διδασκαλίας στο Λύκειο, επιμόρφωση και αναγνώριση πτυχίου

ΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ekadeiTα μέλη της Ενώσεως Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης Ημαθίας (Ε.Κ.Α.Δ.Ε.Η.) συνήλθαν σε έκτακτη Γενική Συνέλευση την Τετάρτη 19 Ιουνίου 2013 στο Εσπερινό Λύκειο Βέροιας, με θέμα τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στο Νέο Γενικό Λύκειο και στα Επαγγελματικά Λύκεια και εγκρίναν ομόφωνα το παρακάτω ψήφισμα:

"Μέσα στο αναλυτικό πρόγραμμα του Νέου Λυκείου σχεδιάζεται η κατάργηση ή μείωση ωρών διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας στη Β΄ και Γ΄ Γενικού Λυκείου. Κάτι αντίστοιχο έχει ήδη συντελεστεί από το τρέχον σχολικό έτος 2012-2013 στη Β΄ τάξη των ΕΠΑ.Λ..

Πιστεύουμε πως η εξέλιξη αυτή οδηγεί στην υποβάθμιση του συγκεκριμένου μαθήματος στο Δημόσιο Σχολείο, θα ενισχύσει περαιτέρω την ανάγκη για φροντιστηριακή διδασκαλία και θα επιδεινώσει την οικονομική αιμορραγία των οικογενειών των μαθητών.

Δηλώνουμε απερίφραστα ότι ως καθηγητές της αγγλικής γλώσσας είμαστε αντίθετοι με τους σχεδιασμούς αυτούς, οι οποίοι σε συνδυασμό με άλλα μέτρα οδηγούν στην περιθωριοποίηση του δημόσιου σχολείου.

Η αγγλική γλώσσα που διδάσκεται από άρτια καταρτισμένους, πτυχιούχους αγγλικής φιλολογίας είναι απαραίτητο εφόδιο για πρόσβαση στη γνώση, επαγγελματική αποκατάσταση και ακαδημαϊκή σταδιοδρομία. Πολλές είναι οι Σχολές στις οποίες η εισαγωγή και η φοίτηση προϋποθέτουν την αγγλομάθεια**. Είναι δε ευρέως γνωστό ότι το μάθημα των αγγλικών είναι βασικό σε όλα τα δημόσια ευρωπαϊκά σχολεία.

Μειώνοντας ή καταργώντας τις ώρες διδασκαλίας της αγγλικής στο Λύκειο, κόβεται ουσιαστικά ο ομφάλιος λώρος που συνδέει τους μαθητές με τις γνώσεις αγγλικής που έχουν αποκτήσει με κόπο όλα τα προηγούμενα χρόνια.

  • Ζητούμε την ενίσχυση της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας και την αναβάθμισή της, ώστε η επαρκής γνώση της να αποκτάται στο δημόσιο σχολείο με τη σύνδεση του αναλυτικού προγράμματος με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (ΚΠγ).
  • Ζητούμε την επιμόρφωσή μας (Β΄ επιπέδου) στην αξιοποίηση και εφαρμογή των Τεχνολογιών της Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στη διδακτική πράξη, από την οποία έχουμε αδίκως αποκλειστεί.
  • Επίσης, θεωρούμε απαραίτητο να παύσει το απαράδεκτο καθεστώς της μη αναγνώρισης του πτυχίου μας ως βεβαιωτικού της γνώσης ξένης γλώσσας και του να μη μοριοδοτούμαστε γι' αυτό σε οποιεσδήποτε διευθυντικές κρίσεις".