ΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Aπό την ΕΛΜΕ Ημαθίας ανακοινώθηκαν τα εξής: Τις μέρες αυτές αναδεικνύονται ως θέματα συζήτησης, μεταξύ άλλων, οι πιθανές αλλαγές στις αναθέσεις μαθημάτων. Η ΕΛΜΕ Ημαθίας επί αυτού τονίζει ότι:
1) Η αύξηση του ωραρίου διδασκαλίας, οι συγχωνεύσεις-συμπτύξεις τμημάτων κ.ά. αντικειμενικά μπορούν να οδηγήσουν στην δημιουργία πλεοναζόντων εκπαιδευτικών σε ορισμένες ειδικότητες. Βέβαια τα στοιχεία που αξιοποιήθηκαν μέχρι τώρα είναι πέρα για πέρα εικονικά και δεν εκφράζουν σε καμία περίπτωση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
Είναι ξεκάθαρος ο στόχος των κυβερνώντων για σταδιακή μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού. Επομένως, η πραγματική ανησυχία χιλιάδων εκπαιδευτικών, που ίσως βρεθούν να πλεονάζουν, έχει καθολικό χαρακτήρα και αφορά όλους μας.
2) Με κανένα τρόπο δεν πρέπει να επιτρέψουμε να γίνει μεταξύ μας αυτό που βολεύει τους κυβερνώντες. Δηλαδή, ένας «εκπαιδευτικός κανιβαλισμός», όπου κάθε ειδικότητα θα αποτελεί εν δυνάμει αντίπαλο, από άποψη ωρών, για την άλλη. Γιατί η ιστορία διδάσκει ότι, όταν συντρίβεται μια ομάδα, σειρά έχει η επόμενη.
3) Στις σημερινές συνθήκες, όπου με γοργούς ρυθμούς προωθείται η λογική του «νέου σχολείου» της αγοράς, τα ίδια τα αναλυτικά προγράμματα έχουν υποβαθμιστεί και αντί για παροχή ουσιαστικών επιστημονικών γνώσεων προωθούν ένα σχολείο όπου θα κυριαρχεί η προσφορά συρραφής πληροφοριών και η παραγωγή ημιμαθών μαθητών. Άλλωστε, και στην αξιολόγηση που έρχεται η επιστημονική και διδακτική παρουσία κατέχει μικρό μέρος σε σχέση με την ικανότητα και θέληση του εκπαιδευτικού να συμμετέχει σε κάθε φύσεως προγράμματα. Το κλίμα αυτό συνεπάγεται και ανάλογη αλλαγή στην αντίληψη ανάθεσης των μαθημάτων. Από την στιγμή που τα μαθήματα αντιμετωπίζονται ως πληροφορίες και όχι ως επιστημονικά και διδακτικά αντικείμενα, η κινητικότητα στις αλλαγές αναθέσεων θα αυξάνεται.
4) Πιστεύουμε ότι οι αναθέσεις των μαθημάτων πρέπει να γίνονται με δεδομένα επιστημονικά και κριτήρια παιδαγωγικά. Οι αναθέσεις των μαθημάτων είναι συγκεκριμένες και οι τυχόν αλλαγή τους δεν μπορεί να γίνεται μόνο στη βάση κάλυψης ωρών.
Η λογική αυτή και συγχωροχάρτι θα δώσει στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, αλλά και θα ανοίξει τον «ασκό του Αιόλου» για γενικότερη αλλαγή στις αναθέσεις μαθημάτων, ευνοώντας την εφαρμογή του νέου, φθηνού σχολείου. Το υπουργείο δεν ενδιαφέρεται για την παρεχόμενη γνώση, αλλά κυρίως για την κάλυψη των ωρών διδασκαλίας στα σχολεία με όσο το δυνατό λιγότερο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Τέλος, όπως έχουμε ήδη αναφέρει, η υπεράσπιση της θέσης κάθε εκπαιδευτικού είναι χρέος όλων μας, ξεκινώντας από τους αιρετούς και φτάνοντας μέχρι και τον πιο «σίγουρο» για την θέση του συνάδελφο".